tisdag 10 mars 2009

Sitter här med frisyren på ända.. Har varit o klippt mig idag o det var ända sen i somras jag färgade det sist, Baby ställde såklart upp o drog slingor genom en hätta. Hoppas det blir bra.



Dagen har varit ganska händelselös, skrev ju vad som hände imorse, sen åka till svärmor som bjöd på scones o klippning. Satte upp köksfläkten idag, men vi blev nog inte riktigt nöjda, det satt glas på den o det hade vi ju inte kollat upp det så den kom lite långt ut. Nu ser köket ut som det ska, ska koppla in vatten o avlopp. O sen är det ju lister som ska upp, men, det är ju det som brukar komma sist, ett år efter eller nåt =)



Jobb kl 16:00, massor med kunder mellan 16 o 18 sen gick nog folk o dog, var ute o rökte titt som tätt och det kom knappt några bilar på vägen, nåt måste det ha varit, hmm..



Jag har inte tränat något med Nova idag, tänkte hon skulle få vila idag o kör vi hårt imorgon.

Eller ja, hon var med hos svärmor imorse. Hon är så duktig, mor skulle ge henne en köttbulle o då började hon erbjuda massa för henne, hon bugade, låg, satte sig vid vänster sida. Bugandet har hon faktiskt själv kommit på, hon erbjöd o jag var snabb att belöna. Det börjar kännas bra med henne nu, ett tag undrade jag faktiskt vad jag hade gett mig in på. Det var inte den lättaste rasen jag gav mig på..
Denna bilden är tagen precis innan hon blev sjuk, inte lika klen som nu..

Ibland undrar jag varför jag inte skaffade en pudel, inte för att jag tycker att dom är fina, men vem är rädd för en pudel? Och de är säkert en dröm att jobba med.

Ha det bra

//Emma

1 kommentar:

  1. Hörredu Emma.... Vem är rädd för Nova eller Troja??? Bara titta på dessa underbara hundar så förstår du vad jag menar. Nikita? Nä, jag är inte rädd för denna goa hund men visst kan hon nog skrämma en och annan vilsen själ :-)Nä, du har goa, underbara hundar och det är inget fel på din ras. Pudel??? nä jag tror inte det skulle passa dig så väl haha.. Kan inte ens se det framför mig. Nä, upp med självförtroendet nu! Vi ses på måndag.

    SvaraRadera