tisdag 10 mars 2009

Stackars Emmis fick gå upp redan kl 8 idag med, ta tempen på Nova o ringa vet. Igår när vi var där hade hon 39.3, så då blev vi lite oroliga igen.. Men idag var det 38.1 så det är lugnt igen.
Igår var en sån där stress dag, gick upp kl 8 skulle vara hos vet kl 9, börja jobba kl 10, sluta kl 16, byta kläder ta en hund, in i bilen, stress till eslöv, kurs som börjar kl 17, puh!

Vi började med att vi skulle ta en promenad, vi stod o väntade på att alla skulle bli klara, då började Novis erbjuda beteenden, tjoho, hon tog kontakt o bugade o gjorde ligg o allt möjligt. Verkade inte alls sjuk, men när vi skulle gå, då plötsligt hade hon glömt allt vad kontakt heter o drog som, jag vet inte vad. När vi hade kommit till "änden" av vägen skulle vi ha hälsa träning, men det tog sån tid för oss att komma dit så när vi äntligen var framme skulle vi gå tillbaka igen =)

Annars var hon väl ganska duktig på kursen, jag blir bara knäpp när hon får för sig att hon ska springa fram till någon, hon är stark..

Så var där en liten Nikita hund o jag tyckte så synd om dem som hade henne, jag känner ju verkligen igen mig, man orkar inte hur länge som helst. Men jag tror att dom klarar det bra, de verkade ha bättre tålamod än jag.. (Det var en väldigt söt vovve dessutom)

Passivitets träning på slutet, jag råkade lägga hunden på en vall så rätt vad det var rullade hon iväg, stackare..

Det var en bra grupp, trevliga människor o inga såna som man känner sig uttittad av, jag kan ju va lite känslig annars..=)
Det kändes som instruktören oxå gillade människorna, du var så glad så glad=)

Detta blev nog ett konstigt inlägg, men jag är faktiskt nyvaken =))
Ha en bra dag // Emma

1 kommentar:

  1. Håller med dig Emma, tyckte oxå synd om dom med amstaffen. Men det gick ju bra till slut. Vilket tålamod dom hade! Milton blev avis på Nova för att hon låg och tuggade pinne, precis DEN pinnen ville han ju ha! Han är en galenpannna ibland. Nova var ju hur fin som helst, alla hundar blir mer eller mindre tokiga första kurstillfället... se bara på min drullputte. ha det gott!

    SvaraRadera