onsdag 18 mars 2009

Kära vänner, jag ber om ursäkt för mitt dåliga beteende de sista dagarna, jag lovar att skärpa mig!
Vilken födelsedag jag hade, skulle inte fira den hade jag tänkt, det blev för mycket förra gången. Jag vet inte vad det är för fel, jag kan inte slappna av när jag har folk här, tänk om kakorna tar slut eller tänk om dom ser dammet på hyllan som jag glömt torka bort. Tänk vad bra det hade varit om man hade blivit hembjuden till någon på sin födelsedag istället, slippa städa o oroa sig, bara få en massa presenter o kul sällskap!
Jo som sagt inget firande, så jag åkte till jobbet, o vem kommer inte dit? Jo Madde som jag gått i skolan med i 9 år, hon skulle göra en överrasknings visit o där står jag på jobb liksom. Jag hade kalas i affären! Drack kaffe o öppnade presenter mellan kunderna =)
Detta uppskattade jag verkligen!

I lördags var det väl ändå underbart väder! Bestämde mig för att ägna dagen med kaninerna, göra rent, väldigt skitigt.. Men dom hade ingen kutterspån på lantmännen längre så jag har fått söka spån i flera dagar.
Tog min lilla Novis och åkte till agusa, vi behöver träna inkallning och i skogen i agusa är jag säker på att det inte kommer någon och där är ingen väg i närheten som hon kan rymma ut på. Jag är så taskig mot henne, varje gång hon går för långt i från mig gömmer jag mig, och det känns som att det har hjälpt för hon har ganska bra koll på var jag är numera. MEN, för det betyder det inte att hon kommer när jag kallar.. Tror att det var lektion 5 vi skulle ha inkallning hela kvällen och det passar mig utmärkt!
När vi kom tilbaka till gården i agusa hade Conny besök, av världens största hunna bracka som jag nånsin sett! En Leonberger hane på 3 år o 70 kg, shit, han var större än Nova o Kira tillsammans! Där fick Nova mota sin överman, kan lova att hon vågade minsann inte va nosig mot honom. Dom var så gulliga när dom försöte leka med varandra, inget hopp o studs utan här står vi stilla o slår på varandra med tassarna..

Sen var det ju den här fotograferingen i söndags.. Fick flänga runt i hela byn efter snygga kläder att ha på mig men det kunde jag ha skippat, jag blev väldigt besviken. Eller ja, sminkning o plåtning var jätte kul, men man kunde köpa som minst 10 bilder o det kostade, hör o häpna, 1950:- Det har ju vilken medel-Persson som helst råd med..

2 kommentarer:

  1. Köket blev kanonfint! Min dotter har oxå fotat sig där du var. Men man kunde köpa bara 3 bilder om man ville. Alla 10 blir ju sällan bra, så hon valde att köpa bara 3. Men svindyrt!! 825 spänn för 3 bilder...Galet! Ha det gott:D

    SvaraRadera
  2. Hmm dom sa att man inte kunde köpa enstaka bilder på "on tour" o det var ju det jag var på såklart =( Jag hade bara velat köpa en som jag var nöjd med, av ca 40, dåligt.

    SvaraRadera