onsdag 4 mars 2009

Usch o tvi!

Nova har legat o sovit hela kvällen men vid nio tyckte jag faktiskt att det var dags att gå ut.

När hon kom in igen luktade hon riktigt illa, till slut stod jag inte ut längre o böjde mig ner o fråga vad hon sysslade med.

Jo då låg där en bauta blodpöl under henne, ca 20cm i diameter, heter det så? Fy vad det luktade, hunden i badkaret o tvätta henne. Jag hoppas verkligen att detta är resultatet av den där livmoder tömningen hon fick spruta för.. Nä fy, jag trodde inte att en hund kunde lukta så illa.

Jag kommer inte kunna sova i natt heller, tänk om hon inte blir bra igen.. Min lilla bebis.
Men något roligt har ju hänt ikväll, Desperate Housewives började ju ikväll, sicket kanon avsnitt, satt där i soffan o flinade som en liten glytt.

Önska mig Lycka till imorgon när vi är på återbesök..

Peace out!

3 kommentarer:

  1. Stackars Nova! Men se det så här istället, det är ju bra att *skiten* kommer ut! Lycka till tjejen:)

    SvaraRadera
  2. Oj då... har du ringt djursjukhuset och frågat om det är normalt? Att det kan bli så här på så unga hundar.

    SvaraRadera
  3. Nej det har jag faktiskt inte, har bara kollat internet.. Och det händer tydligen men det är inte så vanligt. Det kan bero på att hon har haft nån infektion i vaginan (kanske UVI som jag inte märkt..) och när hon löpte o det öppnade upp sig kunde bakterierna "krypa upp". Så fattade jag det som. Dom på Vet.stationen verkade inte förvånade att hon var så ung.

    SvaraRadera