torsdag 12 mars 2009

Igår när jag satt här o funderade på om jag hade nåt att skriva, kom jag på att jag kunde läsa mina vänners länkade bloggar, för att få bort tristessen liksom..

Jo jag hittade en annan som går samma kurs som jag, det var ju kul, i hennes inlägg från kursen hade hon nämt Nova, som den bruna besten haha. Nä jag blev inte ledsen, men jag fick ett gott skratt.

Nu är jag så nyfiken på om det är fler av oss kursare som bloggar, roligt att läsa vad andra tycker o tänker om kurs o hundar, visst? Vet ni nån så tipsa gärna!



Tog fram klickern igår kväll, Nova var riktigt på G! Jag slängde godis på golvet o vände ryggen till, där stod hon o tittade, på godis o min rygg, men sen kom hon fram o tog kontakt, där förstod hon direkt att hon får godisen efter hon valt mig. Sen provade jag att spotta godis till henne, det gick oxå bra men jag försökte backa ett steg och hon måste titta ner i golvet innan hon följer, hmm, träna träna.. Jag öppnade en låda med till henne som hon skulle stänga, det gör hon direkt men sen såg hon att det stack ut isolering ur väggen som oxå skulle tryckas in, det stacks nog för hon fnös lite..


Pig/dog


Kira kom och hälsade på ikväll och där har det blivit lite problem, Nova är inte alls snäll när Kira kommer in genom dörren, men idag satte jag halsband på Nova och hon fick inte komma ut i hallen förrän hon var lugn. Sen var det inga problem. Hur får man bort stressen när det kommer in någon som inte är här varje dag? Hon blir ju jätte glad när det kommer människor så det är ju inte det, men hopp o studs o köra upp nosen i gumpen på människan, samma där håller jag henne en stund bryr hon sig inte om att hälsa sen bara. Gör jag rätt som håller henne eller förstärker jag?




Det har hänt en väldigt tråkig sak oxå, det snöar!

Alla mina fina snödroppar o vintergäck är borta, suck, jag vill ha vår!

4 kommentarer:

  1. Oj, det inlägget skulle jag oxå vilja läsa!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon. Hoppas du har en bättre morgon än vad jag har med min elendiga förkylning suck. Jo då jag tycker du gör rätt MEN :-) Jag hade hellre sett att du hade låtit henne vara på sin bädd eller i intilliggande rum och får inte gå därifrån förrän hon är lugn och du ger tillåtelse. Det är bara att stå lugnt vid henne och putta tillbaka henne om hon går därifrån samt belöna uppmuntrande om hon får sitta kvar. Ibland får hon gå och hälsa och ibland får hon bara en godisbit som belöning (vid dem fall då någon bara ska lämna något eller har lust att hjälpa dig att träna).

    SvaraRadera
  3. Det där om kursares bloggar var ypperligt försla. jag ska be dem skicka länken till mig via min hemsida och sen lägga in dem på bloggen. Då kan alla läsa dem och sen lägga in länkar på sina egna bloggar.

    SvaraRadera
  4. Jag tackar för tipsen! Det är en fördel att va polare med instruktörskan.. ;-)

    SvaraRadera