tisdag 24 mars 2009

men det är väl bara helt fantastiskt vad man kan vara duktig! Jobbade kväll ikväll, tvingade Adde att hämta hund, godis o thermobyxor, sen bar det av till byträning, igen.
Denna gången gick det mycket bättre. Det är inte så att hon går o har kontakt men hon är vid min vänstra sida o drar inte. Det nöjer jag mig med, for now.
Den lilla rackaren har minsann gått o blitt förbaskat stark! Och jag orkar faktiskt inte.
Jag har så ont i armarna när vi varit på kurs osv. Då kan man undra varför en sån klenis köper en stor stark hund? Jo det kan jag berätta, hon var inte stark när jag köpte henne, fniss!

Ok alla fattar väl att dom blir stora nån gång, men jag kunde aldrig tro att jag skulle ha så svårt att få rätt på henne. Jag har en teori. Troja var en oerhört snäll o lydig valp, valpkursen jag gick med henne vann vi. (jag har inte varit lojal, gick faktiskt på hundens i tomelilla, men jag kom ju tillbaka, är jag förlåten då??) Jag har aldrig behövt kämpa med henne. Och då skulle jag tro att jag kanske har varit slapp med Nova, man lär av sina misstag.
Så, Nikita-jobbig hund, Troja-skulle kämpa från början men behövdes inte, Nova-hade glömt hur det var med Nikita?? Kan det inte va så här?

Nu har iallafall Adde o jag bestämt att vi ska aktivera hundarna på ett vettigt sätt (inte bara leka lite i trädgården) varje dag denna veckan, åka till brösarp o ha koppelträning en halvtimme o gå till skolan en dag o träna läxan, kan det vara vettigt?
Vill testa om det ger resultat tills nästa kurs, om vi får mer träningsvilliga hundar eller om vi får en uppstressad hund som inte kan varva ner o tar kontakt. Intressant tycker jag.
Fast det ger ju sig till på måndag, det blir kanske katastrof.

Jag blir så glad för era kommentarer, det är det som gör det roligt att blogga, utan kommentarer känns det som att det kan kvitta, så fortsätt bara!
Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Låter som ett mycket vettigt upplägg på träning. Framför allt att åka till skolan och träna. Inget slår den störning vi får där!

    SvaraRadera
  2. Här kommer en kommentar hihi... Jag tycker det låter som ett vettigt förslag, det ni ska göra denna veckan. Ska bli intressant att se resultatet. Kämpa på! Ni är duktiga!

    SvaraRadera
  3. Det gör ni rätt i! Man kan inte annat än prova. Lycka till!

    SvaraRadera