måndag 27 april 2009

Åkte o hälsade på Fabbe efter jobbet idag, han är lycklig o trivs som fisken i vattnet! Visste inte om han var van vid sele men det var inget han brydde sig om iallafall, han sprang som en vilde!

När jag var där ringde mamman, en fågel hade kommit ut ur buren o flugit ut. Ut därute. Jaha hur får man tag i en nymfparakit som är fri i naturen då? Jo lyssna o försök lokalisera var den visslar.. Sen smyger man fram med sin lilla håv o fångar den, lätt som en plätt! Har hört talas om nymfar som kommit lösa innan, o dom ska tydligen bara flyga rakt upp i luften tills dom kolar, korkat, så jag måste säga att denna var minsann ganska smart.

Fick mina pengar från försäkringen idag, snabbt o lätt, trodde att det skulle vara nåt jag hade fyllt i fel så det skulle dröja men inte, härligt! Åkte till Apoteket för att handla öronrens till stackars Nikita, en paket frontline o avmasknings medel såhär inför vaccinering. Det var en pärs att hitta avmaskning till ett vettigt pris, när man har 3 hundar.. Alla dessa 1-dags tabletterna var en tablett till 10 kg och 2 i varje paket, jag har 90 kg hund.. Så det fick bli axilur i 3 dagar istället, gissa vad det kalaset gick på ..750:- Så är det att ha hund, men axilur tar iallafall alla maskarna om där är några.

Glömde berätta en sak igår, glömmer alltid nåt när jag har publicerat inlägget så idag får det bli en extra grej. När vi hade tränat färdigt igår var Nova riktigt trött, arg på alla hundar som närmade sig så jag tyckte att hon kunde faktiskt sitta i bilen när vi åt korv, hade rutona nervevade o det luftade ganska bra. Det brukar aldrig vara några hundar som kommer fram till oss, min hund skrämmer väl bort det flesta.. Igår kom först Selma o pussades lite sen kom Millan o stajlade för oss och sen kommer Chia o sätter sig i mitt knä, tror aldrig att hon kommit till mig utan att jag kallat på henne och sen kommer faktiskt Elza oxå o lägger sig bredvid oss. Mysfaktor. Så nu vet jag att det är min hund dom inte gillar o inte mig =))

Godkväll folks!

//Emma

2 kommentarer:

  1. Varför skulle inte hundarna gilla dig?? Trams! Jag tror nog vovvarna skulle gilla Nova också om dom fick lära känna henne. Kanske ska du våga släppa henne så dom får göra det på sitt vis. Vad tror du? Du vet, våga...

    SvaraRadera
  2. Jo men jag vill nog införskaffa en munkorg först.. Du det en sån med nät så man ser vad som händer. Tycker det skulle vara intressant att se om hon fortsätter om jag vänder på klacken..

    SvaraRadera