torsdag 9 april 2009

Jag har ju typ gått o längtat till att grannfejden ska börja igen, tycker det är kul att se på människor som gör bort sig över skitsaker..
Så ikväll ska det börja.. men tror ni att jag får se det? , det är ju criminal minds på femman, tydligen mer intressant.. Så nu måste jag kolla när reprisen går, antar att det blir på söndag =( Min tur..

Jag har letat lever i frysen i affären för jag har planerat att ha det på spårkursen på söndag men nu hittar jag inte hur det till lagas, hjälp, jag vill ha det mjukt o fint men det ska inte kladda när man tar i det, fattar ni?? Susanne o Monica brukar ha så perfekta små bitar =)

Vilken nytta jag har av inkallnings träningen i måndags, nu kör vi stenhårt på det och idag tränade jag o Andreas med hundarna lösa. Inte tillsammans förstås, en fick sitta i bilen medan den andra var lös. Anledningen till att det blev så är att jag tycker att Adde skulle kunna jobba bättre, han vet att hon sitter fast i kopplet så hon kommer ingenstans. Så jag satte in min hund i bilen sen sa jag till honom att nu jävlar fick han jobba på, -Du får inte röra kopplet, jobba på. Vilken blick jag fick, men han fixar detta bra.
Sen var det ju min tur och jag kunde ju inte va sämre förstås.. Hon tyckte väl att jag var lite tråkig, så hon drog nån gång. Men till skillnad från bara någon vecka sen var det inte bara nosen i backen o springa så långt man kunde, utan springa ett varv runt mig o när jag ser att hon stannar upp skriker jag hiiit, och ja, hon kommer =))
Vilka framsteg, jag är så glad. Allt blir ju lite roligare när man har nån att träna med, jag tycker inte att det är speciellt roligt att gå iväg o träna själv och det märker säkert hundarna, det blir inget ös liksom.

Nu har vi gjort så att vi har en plats i skogen vi tränar på, vi tränar inkallning, ligg/sitt kvar o gå fot. När vi tycker att hundarna har gjort bra ifrån sig så släpps de lösa o kan leka o skoja. Och där har vi oxå en stor skillnad, i vanliga fall har jag en hund som håller sig så långt ifrån mig som möjligt, nu kommer hon frivilligt för kel o lite godis, underbart! , hon blir bara bättre och bättre!

Fick en hund till idag, såg att det stannade till en bil här utanför, ut kom det en JRT som ville bo här till imorgon. Jaha? Ingen förvarning? Det skulle visst vårstädas på farmen i L-A o då fick inte lilla Dilba följa med, så nu är hela gänget samlat igen.

Ha en bra dag //Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar