fredag 17 april 2009

Fredagen den 17:e

Har sovit fruktansvärt dåligt i natt. Jag har haft såna mardrömmar. Såg ni CSI igår? Det var en mamma som dödade sin flicka på 14 år med en spade, typ skar av nacken i ett sving.
Tyckte det var räligt o jag har alltså drömt om det. Kommer inte ihåg om det var jag eller nån annan som var mördare i natt, hoppas dock att det inte var jag.

Sen fortsatte drömmen med annan läskig sak eller så hörde det ihop? Antar att flickan hette Karin o det verkade som att hon blev mördad på ett ställe i skogen som jag besökte på natten (det var kanske jag ändå). En glänta och i månsken såklart, första gången jag kom dit hörde jag -Kaaarriin. Ja då blev jag ju rädd men trodde att jag inbillade mig, nästa gång jag kom dit hörde jag samma sak. Läskigt värre. Tredje gången jag kom dit hörde jag det igen och då kom jag på var det kom ifrån, det var fåglarna som sa hennes namn, för det hade varit nån där o sagt namnet så många gånger att de lärt sig säga det?? Knepigt

Sen vaknar jag o mår så dåligt, psykiskt. Detta har sökt mig hela dagen, känner nästan att jag håller på att bli lite andlig eller nåt, det var så verkligt, o att jag kommer ihåg det! Måste hålla koll på dödsannonserna i tidningen för jag tror stenhårt på att nån Karin har dött i natt.

Sen vaknar jag då, åker till jobbet o vet inte varför jag känner mig helt konstig, kommer inte på förrän senare vad jag drömt, jag är helt yr. Ska plocka in bullarna från hallen, hittar en gammal tomat som nån lagt i en kundvagn och ska slänga den i papperskorgen. Missar med en halvmeter, inte på längden då, höjden. Kastar den här tomaten rakt i tobaksskåpet så larmet går, ni vet hur det låter va? Jag höll nästan på att dö där. Jag fick hålla mig för bröstet för jag trodde hjärtat skulle hoppa ut.
Bra början på dagen va? Det gick bara utför sen..

Kan inte smälta den här hemska drömmen.

//Emma

1 kommentar:

  1. Herregud, vilken dag du haft. Hoppas det blir bättre idag.

    SvaraRadera