onsdag 1 april 2009

Det har varit så underbart väder idag tycker jag. Hämtade Kira i eftermiddags för hon var ensam hemma. Kändes som sommar, vi har haft dörren öppen o alla fyra hundarna har kunnat springa i trädgården o leka som vildingar, så härligt! Jag tror att Kira älskar mig nu, tänk vad rolig jag måste vara som tar med henne på sånt här galej!

Andreas hämtade Nova o kom till mig när jag slutade jobbet ikväll, vilka framstag vi gör om jag får säga det själv. Körde ner i byn o letade upp en plats där det var ljust, vårdcentralen var fiin.

Tom sånt självförtroende att jag vågade släppa kopplet o gå iväg en bit på stanna kvar. Jodå så bra gick det! Svea kunde minsann oxå stanna, vi kramades lite där på parkeringen o hundarna låg o tittade, wow.
Har ju haft lite problem med att lära in gå fot, hon måste titta ner när vi tar första steget, o det är ju där jag vill börja belöna, men idag!
Samma där, släppte kopplet o Nova gick på vänster sida med ögonkontakt! Ok, inte riktigt hundra bredvid mig men va fan, man måste ju börja nånstans. Det krävs faktiskt ganska mycket för att jag ska våga släppa kopplet men jag kände verkligen att jag hade kontroll.
Inte så stor stöning men det var iallafall en ny miljö för dom.
Ni vet det här "mellan", o backa samtidigt, det har vi ju fuskat på. Idag när vi hade paus o tittade på Sveas bravader, kände jag ett tryck på benen, tittade ner o vad?! Jo min lilla Nova försöker backa in i position, så det var bara att sära så hon kom in, sen kom kontakten. Det kan man väl kalla att hon berättar att hon är redo att börja jobba igen? Underbart!

Det kom en liten hund o gick förbi, Nova tittade lite o sen var det bra. Efter en stund kom det en schäfer, o den kunde inte va tyst o vad händer då? Hoppa, studsa o skälla, försökte att få henne bakom mig som de lärde sa, men det var inte så lätt. Det kommer väl fler tillfällen att träna bakom på.


Idag är det ju 1:a April, jag har varit så vaken o tänkt att jag inte ska bli lurad.
Klarade mig till kl 6.
Fick ett sms från Andreas att han hade fått brev från försvarsmakten om att han skulle åka till Kosovo om en månad och va iväg 9 månader.
Det tyckte jag var jävligt trist o undrade om han tyckte det var så kul att leka krig att han kunde göra det i 9 månader o att han faktiskt kunde dö osv.
Adde tyckte på att man ska ju ändå dö så småningom o att man kunde lika göra nåt vettigt av livet. Han hade sökt o skulle bara se om han blev antagen.
Så höll vi på en halvtimme o då kommer jag på.. 1:a april..
-Andreas, det är första april idag?
Haha ja april april haha!

Jättekul, verkligen.

Blev du lurad idag??

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som jobbar så mycket med Nova. Tänk om fler hundägare gjorde det! haha Andreas, en riktig spjuver verkar det som. Jag blev inte alls lurad, lite tråkigt.

    SvaraRadera
  2. Det var ingen som vågade lura mig efter att ha läst mitt blogginlägg! Visst är det underbart när hundarna funkar så bra. Men du, det är din förtjänst glöm inte det!

    SvaraRadera