måndag 20 april 2009

Härlig dag!

Så sur o ledsen som jag var förra måndagen, 3 gånger så glad jag är idag!
Nova var jätte duktig idag på kursen, valde mig framför hunden hon minst kommer överens med, i löplina. Ja vilka framstag! Lite vemodigt var det dock idag.. Sista gången liksom. Nu har man lärt sig vara sig själv med dessa människor o snart blir det en ny grupp man ska anpassa sig till. O nya hundar.

Har iallafall anmält oss till ny kurs ikväll. Aktivering 19:15 på torsdagar, någon mer som anmält sig till den? Hade varit så kul om någon från denna kursen följde med. Ja det är sant.

Tror att jag kommer att ha lite svårt att sova ikväll, jag svävar lite på rosa moln, så här bra har det aldrig gått förr. Men som man säger, det blir värre innan det blir bättre.
Nova har varit lite stygg vid Semlan innan men ikväll när vi skulle åka hem gick Semlan med oss, jag hade Nova i långt koppel o hon tittade på Selma men det var liksom inget med det tyckte hon. Härligt! Det går på rätt håll!

På tal om att sova berättade jag ju om den där konstiga drömmen jag hade häromdagen.
Finns det nåt som påverkar drömmarna? Jag drömmer snusk nu. Äckligt snusk. Jag är inte med på snusket men jag är ändå där liksom.
När jag var yngre drömde jag ofta att jag skulle springa från nån/nåt, men jag fick alltid så ont i benen att jag trillade sen kunde jag inte ta mig upp, sen vaknar man med panik.

Imorgon börjar jag inte jobba förrän kl 16, så jag ska sova ändå tills jag vaknar!
Kram Emma

3 kommentarer:

  1. Visst var det en härlig lektion. Både Nova och du var jätteduktiga. Även Semlan skötte sig bra. Man mår så bra när det går framåt. Nu går vi vidare till nästa kurs!

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag ändrade min aktiveringskurs till torsdagen istället:D Jag ville gå med er andra. Så nu ska vi ha jättekul på den kursen med.

    SvaraRadera
  3. Haha! Vad roligt! Bra tänkt tycker jag!

    SvaraRadera