fredag 24 april 2009

Nya insändare i tidningen.
Koppeltvång på alla hundar!
Javisst, varför inte? Men alltid? En hund som aldrig nånsin får vara lös, den mår nog bra.. Enligt den här "Joggaren" ska man aldrig få ha sin hund lös även om den är uppfostrad o kommer på inkallning. Den stackaren hade varit ute o joggat i stan o då hade det kommit en kamphund som var lös. Hade det med saken att göra?

Vidare ville "joggaren" införa böter om ens hund kissade eller bajsade på offentlig plats.. Det var ju inte tilllåtet för människor att göra det så varför hundar? Det är ju äckligt om man sätter sig på gräsmattan o nån rälig hund hade kissat där för nån dag sen.

Det är mycket med hundar nu.. Och jag reagerar, jag var inne på kristianstadsbladets hemsida för att se om jag hittade artikeln så jag kunde länka den till er. Hittade bara om att han hade lagt in lagförslag på det, o kommentarer var där. Tex :

Inskickat av: Kalle P, 24-04-2009 02:49:03
Stan kryllar av av byrackor så det är självklart att de ska hållas i koppel.Pitbull är på modet och deras ägare ser alltid lite speciella ut... tror de har skaffat sin hund som ett vapen. Hade jag fått bestämma så skulle jag förbjuda pitbull, rotweiler och dobermann till att börja med.

O jag kunde inte låta bli..:

Hur ser jag ut då?? Förbjuda vissa raser är ju riktigt korkat, då kan ni börja med pekingneser då de har svårt att kommunicera med andra hundar pga sitt utseende..

Det är konstigt att jag ska bli en subba så fort jag ser pitbull i negativ mening, men jag kan inte hjälpa det..

Hittar jag artikeln lägger jag in den.

Kram på er kära vänner!

2 kommentarer:

  1. Du ser så normal ut som man kan göra... fast du har "kamphund". Nä, kan bara säga att jag håller med dig. Dem här människorna har nog ingen hund själv och är hundhatare. Förbjud dem istället.

    SvaraRadera
  2. Ska vi klottra ihop ett lagförslag på det? =)

    SvaraRadera