tisdag 28 april 2009

Djurplågeri.

Det som inte får hända hände idag.. Slutade kl Ett idag o när jag kom hem möttes jag av en blodig Nikita.
Nu var jag ju inte hemma när det hände så jag har inte kunnat läsa o se vad som egentligen hände, men enligt Morgan o Tobbe var det såhär:

Alla hundarna leker, som bekant har Nova en förkärlek till att bita tag i halsen på en hund o sen går hon o promenerar med dom typ.. Idag gjorde hon det på Nikita o i vanliga fall ignorerar Nikita bara det men idag gjorde det nog ont så Nikita blev förbannad. Riktigt "pitbull förbannad" som Morgan sa. Så Nova o Nikita slåss på liv o död eller nåt. Troja trodde bara att de lekte för hon ville vara med men när hon oxå förstod att allt inte var som det skulle stack hon iväg, klokt.
Så när Nikita blir såhär förbannad tänder Nova oxå till, det resulterade i blödande sår på båda hundarna. Mest Nikita =( Nikita är en dum fan. När hundarna är små får dom göra precis vad dom vill med henne, det är inte ofta hon säger till men när hon väl gör det är valparna gamla o fattar inte alls varför hon gör såhär. Tycker ändå att Nova borde har sån respekt för en tik som är 2år äldre o ge upp, men nej.
Det var nog tur att jag inte var hemma ändå, jag vet inte vad jag hade tagit mig till faktiskt, en spark i röven på båda gissar jag på.

Så det har mest varit djurplågeri här hemma idag, Nova har fått tillbringa hela eftermiddagen i buren. Men hon vet vad hon har gjort, i vanliga fall piper hon och slår på dörren när hon tycker det är tråkigt, nu har hon bara suttit där o tittat in i väggen.

Vi har hållit på här ute idag oxå, städat i längan osv, Troja har fått vara med oss ute eftersom jag är heligt förbannad på @%#&. Om man går in genom dörren till längan i trädgården kommer man ut i friheten på andra sidan men inte minsta försök. Ett skall, där kom grannen o hämtade posten gick bort o kollade så han var okej, sen ett skall till, då har det trillat ut en bit brinnande bräda ur eldningstunnan, hon tittar på brädan, tittar på oss, mycket beröm! Hur kan hon fatta det? Ja hon har varit så härlig idag , tur att jag har en hund som inte är rymnings/bit benägen.
Underbara Troja!

nu tror jag att jag ska pilla bort mina lösnaglar som sitter fast! Varför kallas det lösnaglar när dom inte går att få lös? Eller så väntar jag tills på torsdag när jag är ledig hela dan, lyxigt värre!

//Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar