måndag 13 april 2009

Sur som ättika.



Tog en tur i skogen med Karolin, Tage, Kerstin o Tindra i eftermiddags. Tänkte till litegrann o trodde att Nova skulle bli bättre att jobba med om hon fick springa av sig lite energi.
Så fel jag hade. All träning som jag tyckt att jag själv har varit jätte duktig med var som bortblåst.
Nu vet vi inte vad stanna betyder längre, eller jo, det vet vi, spring så fort du kan!! Var så elak du kan så att de andra hundarna blir livrädda. Ja precis så var det. Stackars Zelda.


Jag har försökt få Nova att lugna sig när hon är vid Elza, hade tänkt att Elza inte skulle vara rädd för Nova, ja dom planerna kan jag gräva ner.
I vanliga fall brukar jag vara på super humör när vi kör ifrån hundskolan men idag kändes det mest skit.
Har jag varit för dålig på att belöna? Jag försöker ju belöna när hon ignorerar de andra hundarna men idag gick det inget vidare, Varför??
Totalt ofokuserad o sur, men ja, det är bara att kämpa vidare.
Ja jag är på dåligt humör ikväll, sorry.
Dock tackar jag massor för berömmet vi fick ikväll, det värmer mycket!!
Tack tack tack!

6 kommentarer:

  1. Men Emma... så farligt var det ju inte. Jag tyckte inte Nova var sur. Då skulle du sett Elza sen på andra kursen. Där kan vi prata om sura miner grrrrrr.... Jag bar henne bort i ilska för hon vaktade klöven värre än något annat. Den har ställt till det en hel del idag faktiskt. Men du, deppa inte. Jag tyckte faktiskt att Nova var jätteduktigidag. Upplevde henne inte alls så som du. och Zelda överlevde :-)

    SvaraRadera
  2. Nja, jag vet inte.. Tyckte att det kändes sämre idag än första gången. Och jag vet att ni lagt så mycket jobb på Zelda, hoppas bara inte allt är förstört..
    Och ja den där klöven, hade de bara haft varsin så..

    SvaraRadera
  3. Nej men snälla Emma inte ska du deppa för att det hände en liten grej. Det var inte så farligt. Ingen tog någon skada. Du ska se att det känns bättre imorgon.

    SvaraRadera
  4. Du emma... det verkar som om detta bara var gott för Zelda faktiskt. Hon verkar ha fått lite självförtroende efter händelsen så jag kan bara tacka Nova :-) Oroa dig inte, snälla.

    SvaraRadera
  5. Ja och Nova kom också med .kram

    SvaraRadera
  6. Ahh Emma,det går ju upp och ner när det gäller träning. Nästa gång är Nova stjärna igen:D

    SvaraRadera