måndag 22 juni 2009

Familjen är samlad

Idag har kaninerna fått flytta ihop igen, inbillar mig att de "stora" kaninbarnen är för stora för boppe nu. Nu bor hela familjen i gräsburen med 2 st transport burar som de kan gå in i. De verkar gilla det för det är ett fasligt springade in o ut ur dom.. Och upp och ner.


Såhär ser de ut nu..









Här har vi 2 av de nya ungarna, små pluttar är det. Inte så tillgivna som de andra 3 var vid den åldern, men jag hoppas att de blir det så småningom. Det kräver en hel del tid o engagemang.
Det blev 3 st likadana som de "stora" och de andra 3 är chinchilla färgade, den undre bilden då..

Nu har pojkarna kommit så långt att jag har kunnat gå och kissa ikväll.. Jobbigt när man inte kan det. Vissa har ju trädgårds slang som kan hivas ut i tid och otid, för andra krävs det lite mer planering, och man är ju lite blygare..
Eftersom det grävs å så här kan vi inte stänga grindarna o då vågar jag inte släppa ut hundarna, en sekund man tittar bort så är de säkert på vägen o dör allihopa och det vill vi ju inte.. Så jag bestämde mig för att gå ut och gå med hundarna. 3st samtidigt. Har väl alltid trott att det är omöjligt med mina mördar hundar som drar o drar, och det kan väl va snyggt med en Emma som hänger o slänger där bak.
Det gick över förväntan, det var bara en gång jag trodde att nu går det åt helvete! Vi hittade kalvar, Troja bryr sig inte, Nova är bara nyfiken men när Nikita får syn på dom då ska dom minsann få en utskällning och då är inte Nova sen att hänga på. När jag väl fick stopp på Nikita var det inga problem längre.
Det var ju en kissobajs runda vi gick på.. Tror ni mina hundar sket?? Nope! Rövhålet slöt sig som ett .....? Där fick man i nacken för att man aldrig har koppel på sina hundar när de ska göra behov.
Tänk på det, lär era hundar kissa och bajsa när de går i koppel..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar