lördag 13 juni 2009

Tunnel

Jag var med Adde i veckan o köpte hundmat. När man köper Royal Canin får man oftast en present oxå. Denna gången var det ju såklart en agility tunnel. Gissa om jag blev avundsjuk, nästan lite bölig för en sån ville jag ju oxå ha! Såklart inga pengar heller så jag hade kunnat köpa mig en egen säck med tillhörande tunnel. Men Andreas han är snäll han, han tyckte faktiskt att tunneln kunde få vara hemma hos mig =) Så idag har de fått leka.



Nikita fattar inte alls vitsen med denna tunnel, den är alldeles för hög o inte tillräckligt lång. Hon tror att det är ett hus att bo i. Hon sprang in i den och sen stod hon där o viftade på svansen, och det var helt omöjlig att få ut henne, det var hennes! Och inte fick nån annan hund gå in i den heller, hon försvarar den stenhårt! Underbara hund!
Jag hade besök här igår, min kompis Jessica som jag inte träffat på minst ett år. Hon hade lyckats trycka ut en unge med, och den var jätte liten. Han hade kommit 2 månader för tidigt coh vägde 2,5 kg. Jag skulle leta upp honom i bilstolen men jag fick leta långt ner för att hitta honom. Sen frågar hon om jag vill hålla honom. Och hur svarar man snällt att man inte vill? Så jag svarade,
-Nej tack, jag klarar mig
-Joo, jag vill ha ett kort
-Jag kan hålla honom om ett halvår.
Jag känner mig så taskig men jag vill inte. Så länge de inte kan hålla huvudet själva får de vara hos dem som kan. Och särskilt om de inte ens skullat (hihi) vara födda än.
Men sen måste jag nog ändå kontra med att om det varit min unge hade jag nog oxå velat att alla skulle gulla med den å säga hur söt den var. Jag vill ju att alla ska komma o kolla på mina valpar o klappa dom å säga att de är söta.
Det är nog fel på mig..

1 kommentar:

  1. Nopp, inget fel på dig. Jag blir tokig på att bara för att man är kvinna så vill man automatiskt gulla med alla barn. Inte jag.

    SvaraRadera