torsdag 18 juni 2009

Mitt eget hål.

Hamnade framför programmet "Unga mödrar" ikväll. Just ikväll skulle ju en av tjejerna trycka ut sin.
Jag reagerar när hon ligger där alldeles naken, stretande och de filmar.. Jag hade ju inte velat att nån filmade när man ligger där o omar sig, men sen tänkte jag efter lite o hon måste ju godkänt att de ska visa detta på tv liksom.
Sen ploppar ungen ut, o då kommer svärmor in o klöddar när hon fortfarande ligger helt näck o med en sköterska som kretar i fjaset. Ja att sköterska måste vara där det förstår jag. Men jag kan inte fatta att man vill ha pappan, sin mamma och hans mamma o ett filmteam i rummet när man ligger där. Kan man inte få skyla sig först?

Är det så att man skiter mest i vilket när det väl är? Jag har en bra relation till min svärmor, ännu bättre med min mamma. Men jag hade inte velat att de skulle vara där när jag ligger o stretar med tuttarna i vädret(vid det laget, sidan).

Är det kanske bara jag som tycker att min .... inte är för allmänheten? För det är den inte! Ingen annan än den jag går o lägger mig med ska glo o peta där. Inte ens hon/han (absolut inte en han!) som säger sig vilja göra undersökning får vara där. Jag kommer inte att göra nån "undersökning" förrän de hittar på nåt tops som man själv kan stoppa upp hemma o skicka till analys. Överkänslig? Berätta gärna hur ni känner/kände.

Jag är fortfarande sjuk, snorig o lite feber, så jag ska kasta mig in i duschen stoppa in en citadon i truten och gå å sova så jag kan jobba imorgon. Och äta tills jag spricker senare.

3 kommentarer:

  1. Hur konstigt det än låter så är det faktiskt så att man inte bryr sig, man är inte riktigt medveten om vad som händer. När jag skulle ha Sara frågade dem om jag ville ha en spegel där nere för att se huvudet innan förslossningen. Aldrig i livet svarade jag. Vad hade jag när Sara var på väg ut??? Jo en spegel så jag kunde se hennes huvud. Vad det var jag tittade på brydde jag mig inte på för det är inte "det" i det läget liksom. Ja, man är lite konstig just i det ögonblicket faktiskt :-)

    SvaraRadera
  2. Oj, jag glömde lämna mitt namn hihi.. Monica var det som skrev.

    SvaraRadera
  3. Precis som Monica sa, man bryr sig inte mycket om någonting när man ligger där. Efter att barnet har kommit så är man helt lyrisk och bryr sig inte om världen utanför mammabubblan. Så var det för mig i alla fall. Med alla tre barnen. :D

    SvaraRadera