fredag 5 juni 2009

Ibland ångrar jag att jag har "annonserat" ut bloggen som min. Just nu skulle jag bara vilja skriva av mig all skit jag har i huvudet. Tror kanske det hade lättat då. Jag kan inte sänka min gard o visa att jag är ledsen, istället blir jag sur o får ovänner pga det. Sånt är livet.

Imorgon ska jag o Karolin o Bimbo på utställning i bosjökloster o jag har inte bestämmt än om jag vågar ta med hund. Hittar ingenstans om man får ta med ikke utställda hundar. Risken finns att man inte får o jag vill ju inte lämna i bilen ifall det skulle bli varmt imorgon, och åka hem går ju inte då jag vill se hundarna. Många av (eller alla) raser jag gillar o är intresserade av går i Bimbos ring, typ bullmastiff, staffe, amstaff, bullterrier och små frallor. Ska jag ha en liten hund igen blir det en fralla, eller kanske möjligen en mops.

Egentligen gillar jag inte att gå på utställning, förra året var vi på Sofiero, jag hade Nova med mig. Vi blev sena o stressade in och det resulterade i en jätte stressad Nova, så då fick jag ju börja jobba lite med henne där inne, då kommer det en ful kille med en Rottis o frågar om det är jag som har klicker. Eh, ja, sa jag. Sluta med det då, inte på utställning!!
Gissa om jag blev chockad, trodde att det uppmuntrades om man jobbade med sin hund men tydligen är det bara tilllåtet att slå sin hund i ansiktet så den blir vaken.
Och året innan var jag där med Troja, 4 månader gammal. Flera kom fram o klappade henne och tyckte hon var så söt o yada yada, sen undrade de vad hon var för ras och jag svarade: Amstaff/Rottweiler. Då blev hon helt plötsligt skit farlig o folk backade o tisslade om att det borde va lag på att "såna" hundar skulle bära munkorg. Jag o Karolin blev otrevliga och det pratas kanske fortfarande om oss.

Ha en trevlig kväll!!

2 kommentarer:

  1. Skriv ett mail och kräk till mig. Jag har tystnadsplikt ;-) Det lättar, jag lovar. Kramar till dig.

    SvaraRadera
  2. Det är trist med dessa fördomar som haglar. Titta på hunden istället för att dra alla över en kam. Eller hur?

    SvaraRadera