tisdag 30 juni 2009

Jag tyckte ju själv att jag var så fantastiskt duktig som cyklat en sån lång runda igår. Skröt gjorde jag oxå för alla som vill höra på att jag faktiskt inte hade ett dugg ont i rumpan! Jag hade som sagt dammat av den gamla cykeln o cyklat på den istället för att ta den nya med 21 växlar o ingen fot broms o förbannat smal sadel.

Kommer ihåg att sist jag hade den gamla cykeln gnällde jag nog om att sadeln satt för långt ner, inbillade mig nog att jag skulle cykla bättre om sadeln var högre upp. Nu var den högre upp. Så högt att varje litet gupp jag körde i slog sadeln mig i det heligare. Men det märkte jag väl inte av då direkt.
Idag då. Jo våldtagen av min gamla cykel. Vågar inte glo efter men jag tror säkert att jag är helt blå därnere.

Idag var det stranden som gällde innan jobbet. Mulet var det men så får det va. Var fast besluten om att idag är the dag som jag ska till stranden första gången detta år. Jag smörjde, för det säger dom att man ska. Undrade om det verkligen behövdes när det var så mulet. Jaja vi satt väl där i nån timme o jag tittade i troskanten var 10:e minut för att se om det hade uppkommit några streck. Det dröjde innan det gjorde det. Sen kom jag hem o det hade väl kommit nåt streck.

Kör till jobbet o känner världens huvudvärk börjar komma. Suck. Har inte hittat några värk piller jag inte blir sjuk i magen av, så det är inget alternativ. Iallafall inte när man jobbar. Sen börjar det svida på benen. Och fötterna. Jo, alldeles röd. Attans bananer.

Så nu sitter jag här o tycker jätte synd om mig själv. Våldtagen, svidande ben o dunkande huvud.
Hur har er dag varit?

1 kommentar:

  1. Tackar som frågar. Jag hoppas på en bättre dag idag än igår. Men när man vaknar med nackspärr så blir det nog inte så. Hoppas du inte har alltför ont i benen idag.

    SvaraRadera