måndag 22 juni 2009

Lyckades somna fastän jag hade druckit kaffe sent igår, ovanligt. Brukar ha svårt att somna. Sover jag så sover jag djupt, men vägen dit tar tid..

Grannen som körde av vägen igår har ringt mig idag. Han säger att han fått epilepsi. Förklarar ju varför han bara körde rakt fram, tråkigt för honom eftersom man blir av med körkortet då, och det måste man ha när man bor här i bushen..

Det tråkiga är att folk är så förbannat nyfikna! Man kör hit, stannar vid bilen o glor sen vänder man o kör tillbaka. Uppenbart? Igår kväll var det till och med en som ställde sin bil vinklad mot hans o satte igång hel ljuset bara för att se ordentligt. Har varit en bil som stannade o gick o glodde inne i bilen oxå. Nä pinsamt säger jag.

Visst jag kan oxå vara nyfiken, ganska mycket oxå. Men om jag vill köra förbi en olycka bara för att glo ser jag till att jag inte behöver vända o köra förbi en gång till, det är då jag skäms.

Hur nyfikna är ni??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar