onsdag 26 augusti 2009

Bokstäver.

Först så åt jag en stor kebab tallrik på jobbet te middag. Sen lyckades jag klämma in en hel pizza från grishålan till kvällsmat. Som inte ens var god.
Dåligt samvete för förebyggnade tjockheten.
Mammans unge kom hit för hon skulle på föräldramöte. Frågar ungen om han vill följa med ut å gå. Det vill han. Han frågar om hundarna ska med. Jag säger välj en. Men förklarar att han måste HÅLLA i kopplet och inte släppa bara de skulle rycka till lite grann. Han väljer Troja som jag tycker är ett bra val. Hon är ju så snäll när hon går i koppel.

Just idag har brackan glömt hur man går snällt i koppel och jag byter bort min snälla-icke-dragande Nova. Helt plötsligt går Troja fint vid min sida och Nova halvspringer med en unge som försöker hålla emot. Men han kallar på henne och säger till henne att sitta och hon gör som han säger. Mina hundar är ju snälla, eller hur?

Plötsligt hör jag -Neej, Nooova. Vänder mig om, ser Nova springa som bara den med ungen i släptåg, jag skriker -Staaaannna! Och precis i det ögonblicket flyger ungen i skiten.

Ungen bölar, jag gapflabbar. Jag klappar lite på honom och frågar hur det gick, om han slog sig, samtidigt som jag inte kan sluta skratta. Och så sa jag -Du var jätteduktig som inte släppte kopplet..

Jag är så förbannat elak, men det såg så roligt ut. Nova fattade ju inte alls att hon gjorde nåt taskigt och hans foppa tofflor med bilar på fick vi leta upp nån meter bakom.
Men ändå.. Frågar han om han inte kan få va här nån mer gång, sova över........
Jag sa att det kunde han nog, när han fyllt 15.

Det är så sällan jag går "ut och går" med mina hundar, men när det verkligen händer känns det så himla skönt, och att de är aktiverade och nöjda när vi kommer hem igen. Samma runda varje dag hade nog inte gett samma effekt. Tror jag.

Ungen fyller 10år på måndag, vad ger man en 10-åring??? Han har redan cykelhjälm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar