torsdag 27 augusti 2009

Mööög!!!

Min dator var helt kisskass när jag kom hem idag. Skärmen hoppade runt som på speed och musen var nästan omöjlig att fånga. Men att klara sig utan dator? Nja...

Så in till stora staden, El-giganten ska ju vara billigast. Snodde runt efter nåt som var fantastiskt billigt men snabbt som ögat. Hittade en för fyra papp som skulle vara snabb att surfa med. Den tar vi! SLUT! Så det blev nåt annat som ska vara ultra snabbt.

Jag har ju tur som vanligt.. Kommer hem, ska koppla in grejen. Jag trodde att det var standard med trådlöst internet nu. Brydde mig inte om att fråga ens. Så om den nu är så snabb kan jag inte kolla det eftersom vi inte har nån sladd som är så lång så den räcker till datorn.

Märks min irritation?

Så nu sitter jag här vid Morgan intel minus processor dator.. Allt för att inte svika er =)

Vi har beställt en "antenn" från bredbandsbolaget som ska gå att koppla in på det befintliga brediset. Så kanske på tisdag funkar det..

Men imorgon ska jag åka och kolla på något ulligt och gulligt, litet och mjukt, kan ni gissa vad???

3 kommentarer:

  1. Amen du Emma... Åk och lämna tillbaka den där datorn för du är i behov av trådlöst någon gång framöver. Jag lovar.... Klart det ska finnas trådlöst på en bärbar dator! Vilka idioter som inte "varnade" dig.

    SvaraRadera
  2. Åh, sorry, den är inte bärbar.. Morgan har redan en bärbar och jag vill gärna ha en stationär här hemma, så ju plats en hel del mera där..

    SvaraRadera
  3. Vägar man lägga upp ett asgarv här... förlåt, men du förgyllde faktiskt med morgon med ditt dråpliga inlägg! Hoppas att allt ordnar sig vännen! Kram

    SvaraRadera