fredag 7 augusti 2009

Tjuvar..

När jag jobbade på slakteriet idag kom det in en kund som Yvonne kände. Hon var alldeles yr i bollen och ganska upprörd. Hon hade haft inbrott.. Igår, när hon åkt hemifrån vid 10-tiden hade där varit några idioter. Vänt upp och ner på hela huset, troslådor och det mesta. Stulit alla hennes smycken, laptopen hade de låtit vara.

Mellan kl 2 och kl 4 hade det varit inbrott i ett hus lite längre ner mot degeberga. Vet inte vad som försvunnit där men det som skrämmer är att huset ligger ända ut till vägen, och ingenstans att gömma sig. Fräckt.

Ska det vara så jäkla svårt att skilja på mitt och ditt?? Sluta knarka, skaffa ett ärligt jobb. Passar det inte i sverige, åk hem!!!

Jag hoppas innerligt att om det skulle komma hit nån jävel, äts de upp av hundarna. Nikita orkar kanske inte, men Troja och Nova är nog inte snälla om det kommer in någon okänd och vi inte är här. Jag sitter gärna inne nåt år för att misshandla nån oinbjuden. Och du får gärna kalla mina hundar aggresiva om du kommer hit, för att stjäla min trygghet.

3 kommentarer:

  1. Man ska aldrig skriva kommentarer som "jag håller med" men jag skriver en sådan trisst kommentar nu ;) Jag håller med! Vi hade inbrott i vårt hus när jag var i 10-12 års ålderna och det är en händelse jag aldrig glömmer. Samma sak hände för ca 8 år sen när vi bodde i vårt andra hus. Kom hem och dörren var öppen och halva huset upp och ner. Det värsta var att vår kära Algot var själv hemma men han hade inte gjort dem något och dem inte honom något. Det var ett knarkargäng som brutit sig in fick vi senare veta. Usch och fy för tjuvar!

    SvaraRadera
  2. så där talar emma

    SvaraRadera