onsdag 19 augusti 2009

Jag är ledig imorgon. Morgan säger att jag MÅSTE måla. Finns det nåt roligare?
Ja. Massor. Leka med hundarna. Dricka kaffe hos folk. Plocka svamp.

Igår plockade jag svamp. Jag och Adde. Svea hittade jägar bajs. Svea stank nåt fruktansvärt och fick hundshampo, tvål och parfym.
Men vi hittade mycket svamp iallafall, som blev till goda stuvnings mackor.

Idag har det varit hund dagis här. Våra hundar och Svea och Kira. Nova är lite sur för att hennes kompisar bara leker med varandra och struntar i henne. Jag måste väl säga att det är lite taskigt av dem. Nikita pustar och gäspar. Troja dreglar.
Jag har studerat Nova lite. Om jag ser till att hålla klaffen när hon biter mot andra hundar ser jag att hon ska faktiskt bara säga till dem. Inte så farligt eller hur? Oftast handlar det om en sak som hon vill ha för sig själv, och då jagar hon bort hunden med att låta och visa tänderna. Men inte mer och det tycker jag är helt okej.

Och så har vi tränat stanna med stor störning. Nova älskar sin fotboll. Så om hon måste ligga kvar när jag sparkar iväg den måste det väl räknas som stor?

Och när jag sparkar iväg den, gissa vad som händer då??

Troja dreglar....

3 kommentarer:

  1. Du har världens roligaste hundar. Vilken aptitretare Svea hittade då. Undrar om det är gott på mackan ;-D
    Det är stor störning att ligga kvar när du sparkar iväg hennes älskade boll. Superbra jobbat. Du är väl förberedd för kursen hör jag hihi...
    Det där med att Nova säger ifrån. Hon gör det på ypperligt sätt så låt henne få göra så. Bra att du fått upp ögonen ;-)

    SvaraRadera
  2. Då får du ha en riktigt skön och härlig dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Eftermiddagscheck hos Emma! Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera