torsdag 6 augusti 2009

Hot!

Idag har det varit varmt. Gissa om jag gillar? Ni som är flitiga läsare vet ju att jag gnällt om att det aaaldrig är fint väder när jag är ledig.
Så idag har jag varit på playan. Vi kom inte dit förrän halv två, och då trodde jag solen inte tog längre, så här inne i augusti. Så jag kleta på bra med olja som ska sve lite bättre o sen låg vi där i två timmar. Gissa vad?! Historien upprepar sig. Ni kommer ihåg mina ben för ett par månader sen? Jo, samma plus fejset. Och imorgon ska jag jobba på slakteriet. De har en sån UV-lampa som ska locka flugor till sig. Jag misstänker att flugorna kommer att vara i mitt ansikte istället.

Stackars hundarna då. Det är bara jag och Nikita som njuter av värmen. Resten flåsar mest. Så ikväll åkte hela hushållet till dammen på Andreas jobb, där vi mötte upp Adde och Svea. Idag ska jag inte gnälla. Hundarna var jätte duktiga! Nikita simmade, sist det hände var för 2 år sedan.. Troja är ju bara en sån gudomlig hund, som kan vara lös utan att man behöver vara orolig, leker och simmar hela tiden. Nova var jag lite osäker på ikväll. Jag vågade först inte släppa henne lös, men efter övertalning av Adde så kom hon lös. Hon drar så långt iväg hon kan med Svea i släptåg, jag blir förbannad och ryter -Neeeeeej!!! Hon vänder och kommer till mig. Här har jag sprungit runt och kallat hiit och sprungit på motsatt håll och känt att loppet är kört. Så funkar det med nåt såhär litet. Helt plötsligt känner jag energi igen för träna. Vilket måste för att det ska bli nåt av henne. Inte en sån här stackare som har koppel eller står bunden hela dagarna, så får det inte bli!

Glöm inte sol skyddsfaktor imorgon =) Over and out!

2 kommentarer:

  1. Vet du vad??? Du är en underbar person ;-)))Liksom Adde som håller "ordning" på dig hihi. Hälsa honom så gott. Saknar er här.

    SvaraRadera
  2. Då ser du snart ut som mig när jag har solat! Vi vill också bada en dag! Med hundarna

    SvaraRadera