söndag 2 augusti 2009

Svenstorp

Igår när jag skrivit mitt inlägg kom jag ju på att förra året hade de kaniner på svenstorp. I barnens hörna menar jag. Det finns en kaninutställning oxå där, som jag klarde att gå på utan att köpa massa med hem.. Förra året blev det 2 tillskott. Jo barnens hörna var det ja. Alla barnen kelar med kaninerna vilket är så nyttigt för ninerna dessutom kunde man få ha dem till salu.
Runt kl 22 kom jag på detta igår. Så jag skrev ett inlägg i deras gästbok om man kunde ta me en bunke och hoppas på att inte få med dem hem.. Jo minsann, de kollar sin gästbok, kvart i 8 i morse kommer jag på att jag måste ha nåt att ta dem i. Det blev mest stress, vattenskålar glömde jag och kunde bara få ihop en transsport bur. 6 små söta kaninbarn för följa med på deras första skördefest. Gubben som brukar ha sina kaniner med dit hade bara 3 st med sig som dessutom var livrädda. Jag ville ta en 50-lapp för mina men då blev gubben sur för han ville faktiskt ta 100:- Han har ju varit där först och försett mig med vatten skålar och allt. Vi tar det på hans vis. Jag fick sålt 3 st. Nu har jag "bara" 5 st kvar, sista chansen..

Som vanligt har jag ju nåt att gnälla om.. Folk med sina stackars hundar som de tvunget måste asa med överallt. Trots värme och trängsel. En gubbe trampade på sina lilla hund, sin lilla hund som var jätte arg på alla andra hundar. En tant som kom och frågade om hon kunde få lite vatten till sina hundar. Jag sa att jag har inte det men prova mittemot, där har de vatten. Då röt hon till
-Jag har fan frågat överallt det är inte nån som har en skål! Det var inte skål hon frågade om, men jag gav henne ett tråg o sa att det finns vatten mittemot. Sen sa jag tack för det gjorde inte hon.

Sen har jag sett en lila Cadillac, skulle stjäla en bild på den men jag får det inte att funka, ni får den HÄR. Passa på att kolla på hennes fina kaniner. Tänk om det funnits Rhinska Hermeliner, mmm.

Jag luktar mest skit tycker jag, ska nog gå och tvätta bort korvlukten innan hundsen får spel.

Har Er helg varit trevlig??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar