lördag 8 augusti 2009

Kåt eller dominant?

Troja och Nova brukar löpa samtidigt. Brukar ja, Nova har löpt 2 gånger. Jag har ju berättat om porrfilmen som pågår då.. De turas om att slicka varandra i fjaset, sen ställer sig den ena framför med svansen åt sidan o vill bli påsatt. Såhär turas de om. Om det är så normalt vet jag inte, men det är på lika villkor.

Sen löper ju Nikita ett par veckor efter, då vill ju hon oxå vara med. Då är inte de andra så sugna men går väl med på det mer eller mindre. Dock är det Nikita som är den aktiva.

Så en dag kommer det hit en sån här förstå-sig-påare. Han ser hur Nikita våldtar en sittande Troja, och frågar mig.

-Vet du varför hon gör så?
Jag antar att han ska ha ett bra svar så jag svarar.
-Nää.
-Jo du vet, det handlar om dominans!
-Jaha du, sa jag.

Det är väl skillnad på juck och juck? Om hundarna är bråkiga här hemma och Nikita hoppar upp och morrar, kan det väl handla om någon sorts dominans.
Men jag ser ju ett mönster. Jag har haft hanhund och sett hur de beter sig när tikarna löper, och nu är det typ samma, fast ingen snopp, och kanske inte samma stress.

Är det bara jag som tror att hundar faktiskt kan vara kåta? Eller det bara måste handla om dominans när hunden rider. Understimulerade hanhundar har man ju hörs talas om, och sett. Samma på tikar?

Jag följde AnnaNicole Show när det gick på tv för nåt år sedan, hon hade en pudel tik. Denna hund hade en nalle som hon red på. Ja, jag menar red, inte jucka utan grenslade den här stackars nallen och sen studsade den upp och ner. Skulle den dominera sin nalle då?
Eller så hade den bara hittat nåt roligt piller på golvet..

Vad är era erfarenheter av detta fenomen?!

1 kommentar:

  1. Hittade dig inne hos "Golden life"... Härliga bilder på dina hundar! Bästa söndagen!

    SvaraRadera