lördag 1 augusti 2009

Blött..

Nova har fått för sig att man ska dricka ur poolen. Varje gång jag ser det gapar o skriker jag på henne, om att det faktiskt är farligt att göra det. Det kan ju inte alls va bra att dricka klor vatten. Men hon verkar tycka det är extra skoj att göra det eftersom hon får en massa uppmärksamhet.
Idag när jag såg henne göra det sa jag inte ett ljud, gick bort och tog tag i hennes bakben och tippade i henne. Det blev en orättvis behandling. Gissa hur många hundar som ville bada sen. Svea hoppade själv i, Troja fick ha hjälp både i och ur, Dilba hann bara komma i vattnet sen blev hon alldeles skev, låtsades ha vatten i örat. Nikita fick dispens, då jag tror att hon drunknat om hon kommit i.

På tal om att drunkna hade vi nästan en sån olycka här igår. Vi har bara små matskålar här, ni vet en sån på ställning, alla får äta och dricka ur samma för jag vill inte ha nåt vaktande om mat här. Igår stod Troja och Nova och åt samtidigt, Dilba stod bredvid och försökte dricka. När dessa 2 barn äter måste de putta på varandra hela tiden, så ibland blev även Dilba puttad. Dilba blir lite sur, morrar, Nova får jätte stora dumma ögon och tar sin lilla tass och trycker ner Dilbas huvud i vattnet. Dilba blev blöt i hela huvudet och nös säkert en hel minut.

Fina vänner de är va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar