fredag 28 augusti 2009

Spännade kväll!

Fick skäll för att jag glömt handla dasspapper när jag körde från jobbet. Så vi kör ner ikväll för att handla, när vi kommer in ser jag två tjejer som inte ser svenska ut. Men man ska ju inte vara rasistiskt så jag går vidare..
Chefen Jonas kommer fram och ber mig kolla kameran för han misstänkte att det slank ner saker i väskan.. Tar i kassan istället, bättre han själv kollar.
Brun nr:1 Vill handla cigg med Danska pengar och jag säger att det inte går.. Då ska hon betala med kort som hon får av brun nr:2. Slår fel kod. En gång till. Säger att hon inte kan sin kod för det är ett danskt kort? Vill betala imorgon, jag säger att det går bra, och att hon får cigaretterna samtidigt. Hon menar att jag är puckad.

Brun nr:2 har en gräddfil som hon undrar om den kostar 10 eller 11:- Jag säger 11 och då har hon ju inte pengar till det.. Bruningarna går ut och Jonas kutar efter. Vill titta i väskan. Han hittar 1 pringles 1 gräddfil (jag tog den de frågade om)3 dipmixer och 4 glassar. Men de hade inte stulit, för hennes man satt faktiskt inne och ungarna behövde äta? Jonas tog väskan och bad dem följa med in igen, han sa det 2 gånger sen avvek de från platsen.

Polisen rings in, pass hittas. En bruning hittas och bestämms möte med polisen där. Jag åkte visst på att stå i kassan?

Polisen kommer kommer till mig? Och jag undrar
-Missade ni dom?
-Var det dom som vinkade?
-Daaa!

Så jag lämnar väskan och pass, visar vad som stulits. Och nu ska de få på fan! Eller?

Med chokladen vi hittade på parkeringen hade de väl snott för ett par hundra kronor. Och är man brun slipper man undan med det mesta. Som att barnen behövde chips och dippa.

När ska sverige få upp ögonen????

2 kommentarer:

  1. Aj då ... krångligt värre ska det va! Trevlig fredag till dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Gomorron Emma, nu är det lördag och förhoppningsvis en ledig sådan för dig! Ha det gott! Kram

    SvaraRadera