måndag 10 augusti 2009

Pi..

Nä det var inte ett dugg roligt att jobba idag. Man får börja plocka i allt skit som bara ställts i nån hörna i väntan på att det ska gå upp i rök. Dessutom hade de andra 2 "ordinarie" tagit ledig och det peppade ju mig ännu mer. Not. Om man skulle knarka lite. Pigg och glad knark. Släng in lite smal med stora tuttar oxå. Blä. Jag stack därifrån en timme tidigare iallafall.

Hem för att kolla på cykel meckarna. En styck ny cykel till mannen som jag blev rätt avundsjuk på. Såklart hade de "glömt" att handla vissa saker så det blev ännu en tur till Biltema. Tobbe handlade tuta till sin cykel och jag lämnade in min C905 skrot. Ja inte på biltema då. Siba.
Köpte cykel korg som inte passade, ett styre som inte passade, fram och bak lampor som funkade. Båda två minsann.
När vi körde på motorvägen och jag höll på att köra om en lastbil small det som bara den, trodde att bilen äntligen havererade, men nä däcket på lastbilen small och det var inte långt ifrån att min bil blev alldeles bulig. Shit. Det var precis när jag var bredvid den.

Sen skulle ju cyklarna "stylas", haha. Jag och Tobbe behöver nån extra grej på styret som vi kan fästa alla sakerna på. Fast jag hade kunnat plocka bort alla de där onödiga växlarna, och ge mig fotbroms istället.

Sen bar det iväg och jag kan bara konstatera att min cykel är dålig. Jag ligger sist hela tiden och jag ger mig fan på att hjulen rullar trögt. Skulle jag få för mig att stå när jag trampar händer nåt skumt så pedalerna hoppar iväg och skrapmärken på knäna är ett faktum.

Jag vill ha en hederlig normal cykel med tre växlar och fotbroms och som man inte behöver ligga ner på för att nå styret.

1 kommentar:

  1. Jag röstar för tantcykel. Det har jag. Tre växlar, fotbroms, bred sadel till röven, backspegel och cykelkorg.

    SvaraRadera