tisdag 11 augusti 2009

Ledarskap.

Hämtat ur "doglistener"s blogg, kolla här.



Varje gång hon RYCKER tag i en av sina hundar så blir det en lite dåligt stämning mellan henne och hennes hund. När hon släpper sin hund efter att stirrat den i ögonen och informerat om att den inte skall hoppa så flyger den andra hunden på sin flockkompis. (Detta är ett stressbeteende som hundar i samma flock ofta har. De försöker rätta till varandra när ledarskapet är svagt från människan.)

Såhär gör Nikita, och jag har aldrig förstått att det är mitt fel. Oftast handlar det om när valparna leker med en boll eller liknande, Nikita ska ta den som har bollen eller leksaken. Menar hon då att jag ska säga till dem att de inte får leka mer? Men varför? Hon kan ligga inne i huset och kommer utspringande ur huset för att låta som en idiot.

Så jag förstår nu att det är ledarskapet det är fel på. Vilket jag inte lagt för stor vikt på tidigare, ändring Emma. Någon som har tips på hur jag ska bete mig i såna här situationer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar