fredag 7 augusti 2009

Måste bara..

Jag måste bara tipsa alla er som har hund. Jag är så dålig på att komma iväg och köpa hundmat. Man drar sig in i det sista för att komma iväg och handla. Det finns en hemsida på nätet, foderbilen.se. Du beställer din mat, handlar du för över 800:-, vilket är lätt att komma upp i, 2 säckar. Får du det hemkört till dörren av posten gratis. Så smidigt och vi har gjort det i ca ett halvår nu och det har aldrig varit några problem. Dessutom får du en faktura som du har 15 dagar på dig att betala. Hur ofta händer det inte att pengarna är slut samtidigt som maten..

Troja har än en gång visat hur duktig hon är. Såg att grannen var på väg förbi med sin hund innan. Så jag släppte ut Troja för att se hur det gick, vi har alltid lyckats ha hundarna inne när någon går förbi. Troja skällde när hon såg dem komma, sprang fram till staketet, grannen stannade och pratade och Troja gick iväg. Jag blir ständigt imponerad av min snutta.

Igår gick han förstås förbi oxå. Jag hade alla hundarna kopplade för vi skulle ju till dammen. Öppnar dörren, kollar vänster, kollar höger, ingen där. Varsågod. Någon säger hej. Jo där stod ju grannen, rakt fram, där kollade jag inte. Det gick bra det oxå. Nikita såg nog inte annars hade hon triggat hela hopen och jag hade flugit som en vante bakefter.
Jag har börjat tänka lite på hur jag beter mig. Jag har alltid bara öppnat dörren och släppt ut dem. Vem är det som har koll då? Inte jag iallafall. Så nu försöker jag gå ut innan dem, kolla läget sen får de komma. Jag säger inte längre till Troja när hon skäller. Innan slutade hon inte förrän jag rötit till, nu när jag inte säger nåt slutar hon när hon ser att jag sett.
Men nåt varsågod innan maten har vi inte kommit till, här finns ju mat framme alltid =)

Jobb imorgon till ett, sen är jag fri till söndag kväll, om ni vill något.
Kramar till er!!

7 kommentarer:

  1. Va??? Måste vadå????

    SvaraRadera
  2. Så lustigt. Mitt blogginlägg idag handlar just om detta. Kan du läsa mina tankar eller?

    SvaraRadera
  3. Ja, det ær sant, det ær mycket som handlar om hur vi hundægare beter oss, om vi ær lugna men samtidigt konsekventa då førstår æven hunden våra vibbar, men om vi børjar bli irriterade, skælla och skrika så står de bara och tittar, sjælv har jag också trænat på att prata lugnt men bestæmt och inte hetsa upp mig, før det mår inte jag eller hundarna bra av, ibland så ska det endast ræcka med en blick før att hundarna ska førstå vad man menar eller om man pekar med handen, det brukar våra 2 hundar førstå som vi har haft længst, men lilla Gucci har lite svårt før regler och hur vi har det hos oss, men hon blir bættre och bættre varje dag....

    SvaraRadera
  4. Bra tips på sida om foder. Om jag hade haft fler hundar än Milton så hade det varit värt det. Så om ca 2 år då kan man tänka på det;)Kram gumman

    SvaraRadera
  5. Hmmm alltså, steffistella är jag! Råkade kommentera med min dotters konto. hahaha

    SvaraRadera
  6. Haha, jag förstod det Sussa, hon är lik dig =)

    SvaraRadera
  7. Haha, ja det är nog så att "någon" gjort så att dina däck rullar segare än andra... varför skulle du annars ligga sist!?!?!?! ;-D Kram

    SvaraRadera