torsdag 14 maj 2009

Aktiveringskurs lektion 2

Hej!

Vi har varit på kurs ikväll =)
Vi började med lite kontakt övningar, sen skulle vi visa om vi gjort läxan från förra gången, runda benet. Till nästa gång ska vi runda hela oss o gå i en åtta, har jag tjuvtränat??

Sen skulle vi ha lite inkallningar, varje gång Monica säger det kollar hon på mig för hon vet att jag blir överlycklig, det behöver jag massor. Vi började med att ropa Hit o äta godis från marken med vår hund. Sen skulle vi jobba i par med avstånds belöning, vi jobbade med Svea och det gick jätte bra! Svea brukar bara springa till Nova men idag gjorde hon inte det en enda gång.

Sen fick vi ta lite passivitet, det var mycket stress idag.

Inkallning genom tunnel av ekipage, hund nr 1 springer, jag börjar bli nervös, hund nr 2, jag är ännu mer nervös, hund nr 3, känner att jag blir lite skakig o Nova har full koll på allt. Så mycket vi sänder ut till våra hundar genom kopplet. Nä, jag vågade inte så Monica fick springa efter henne med koppel i handen.. Hur ska min hund känna sig säker när inte jag gör det?
(Anordnar ni självsäkerhets kurs för ägare?)

Sen fick jag min hund stulen. Fick leta upp nån annan stackare som satt bunden vid ett träd o träna med den istället. Vi skulle ha hunden att nudda en flaska med nosen, det enda den ville nudda med nosen var min rumpa. Japp, det var en hanhund =)

Det var en väldig röra idag, hundar skulle bråka med sina ägare o hundar. Min hund skällde mycket idag, men vet ni vad? Bryr mig kanske inte så mycket om det idag för raggen var inte uppe en enda gång ikväll!
Och ni vet hennes ryckande hela tiden? En gång idag.

Go´kväll!

2 kommentarer:

  1. Jo du, det var MYCKET oroligt på kursen i går. Det blir bättre nästa gång.:D Kram

    SvaraRadera
  2. Nova och Svea var inte inräknat till dem stökiga hundarna igår. Dem var lika duktiga som vanligt. Förlåt för den konstiga bloggen igår, orkade inte tänka liksom. Är såååå trött.

    SvaraRadera