tisdag 26 maj 2009

Del 5

Jag hade inte bestämt vad hon skulle heta, jag hade en dröm om att jag en gång skulle ha en Rottis tik som hette Nikita, men då är det ju tvunget att den är tuff som en Nikita oxå.
Det blev ett stopp hos familjen kusin på hem vägen. Där möter vi Tage på 60 kg, valpen var kaxig och bet Tage i tassarna.

Hundarna får inte vara i vardagsrummet hos Karolin, så Karolin satte två stolar framför dörrhålet, valpen hoppar över, Karolin lägger en filt över så att man inte ser genom o valpen tar sats och hoppar rakt igenom. Då bestämde jag att valpen är tuff som en NIKITA!

Karolin skulle hämta sin Rottweiler valp 2 veckor senare, nu har jag inte längre nån anledning till att inte gå kurs, det blev ju dessutom bättre då jag hade nån att samåka med o ha träning tillsammans med. Övertalar Kusin att ringa Bonizas Hundskola och anmäla oss till valpkurs, och vi anmäler Nikita som en Staffordshire Bullterrier. Jag trodde faktiskt att det var en sån jag köpt..


Så vi gick 3 kurser tillsammans sen gav jag upp. Nikita var det suraste hund jag varit med om, ingen annan hund fick komma i närheten, förde de liv när hon skulle vila blev hon förbannad! Var det kallt ute drog hon ihop sig till en liten boll o såg skitsur ut. Så började det regna var det bara att stoppa hunden innanför jackan o se glad ut.

Men jag fick ju ändå ut det jag ville av kurserna, hon gör som jag säger =) Tidigt gjorde hon det oxå, jag säger att Nikita blev vuxen när hon fyllde ett för det var då hon började sova hela dagarna. Det var väl i ett-års vevan jag kom på att hon faktiskt inte såg ut som en staffe.. Jag vet fortfarande inte vad hon är för nåt, han jag köpte henne av har bytt nummer..





Min vän Marlene har en kompis som har en Amstaff som Marlene säger är lik Nikita i sättet (inte det sura då..). Den här hunden får valpar, med en Rottis, varav en nästan är död. Marlene går på naturbruks gymnasiet och där får hon lära sig hur man får liv i kalvar, så Marlene undrar om det är likadant med valpar o gör återupplivnings försök. Japps, det funkar o Marlene bestämmer sig för att denna valp ska hon köpa!



Nikitas Look-a-like




Vi åker å hälsar på denna lilla valp som heter Ester och hon har samma teckning som Nikita, ursöt då.. Och efter några veckor åker jag och hälsar på Marlene o Ester igen, och då var där några barn å lekte med hennes dotter, dessa barn skulle åka hem snart o vi skulle lämna. Såklart var barnen barn till matten till Nikitas look-a-like. Så nu ska jag få träffa den här hunden som är lik min. Men jag ska ju inte ha fler hundar så jag måste bara fråga om det finns några av valparna kvar.. Joo, sa Marlene, jag tror det finns en hane kvar. Nä men det gör inget för jag har faktiskt bestämt att det inte kommer in fler hanar i detta hus.


Vi kommer fram och i en valphage sitter det ett par valpar, jag fastnar för en som hade så fin teckning, som en Rottis men med vitt på bröstet o vita tassar. Så jag tar upp valpen o pussar lite på den o gosar o den var ju såå söt. Då ringer telefonen hos matten, det är nån som vill köpa valp. Jag hör lite sådär i bakgrunden; Jo, jag har ett par valpar kvar, en tik o en hane, eller vänta förresten. -Vill du ha henne eller?

Eh, jag vet inte, är det en tik? Nä förresten jag har bara en hane kvar.

Sen la hon på luren o sa till mig, du får henne för 2000:- Kom igen nu!
Jaha, oj. Vad gör jag nu. Ringer Morgan o frågar om vi inte kan ha en hund till, det blev ett rakt nej. Jag o Marlene planerar o nästa gång ringer Marlene till Morgan;

-Du, Emma vill ha en hund till, hon är jättesöt.
-Nej.
-Nämen Emma har den i bilen nu.
-Jag sa nej!
-Ok, men då vill Emma skaffa barn.
-Jag kommer och kollar på den.

Så Morgan kommer o tittar på söta valpen och ger med sig ganska snabbt.


Liten o rädd.


Troja med sin syster Ester




Liten..

Kan man kalla mina hundköp för impulsköp?

Hmm, vilken valp i ordningen var det nu??


//E

4 kommentarer:

  1. Jo det kan man nog kalla det! Impulsköp utan dess like:D Men fina impulsköp blev det i alla fall. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja lite impulsköp :-) men sån go hund du fick sen då. Mera att läsa...???

    SvaraRadera
  3. Jag älskar din berättelse och längtar till nästa kapitel. "Får jag inte hunden så vill jag ha barn". Du är bara för go. Som jag skrattade!

    SvaraRadera