söndag 17 maj 2009

Kaniner!

Igår var jag o Adde på kaninutställning i önnestad, vi missade väl det mesta men vi kom lagom till BIM skulle väljas ut.
Det var en Hermelin silver viltgrå som blev BIS o en Castor Rex som blev BIM, kolla här.

Min kära mor var domare, hon står i mitten.




Dock var alla kaninerna kvar så vi kunde gå och kika lite, många fina var där, mindre fina oxå...
Var ute och tog kort på mina små bebisar oxå idag, super gulliga!
Det här är en Blue&White som jag nog vill behålla då jag tycker denna färg är så fin, ni får se när den blir större.
Här har vi en med färgen Perle Egern, den hette så för några år sen när jag var ute i svängen iallafall..
Och här har vi den minsta som jag faktiskt inte trodde skulle överleva, men det gör den ännu iallafall, färgen heter Viltgrå.
Visst är dom underbara!!
//Emma

3 kommentarer:

  1. OJ så söta dem är. Hur gamla är dem??? Vi får ytterligare en kanin idag. Saras pojkväns syster har tappat intresset och han frågade om den fick flytta hit. Vi ska i alla fall testa. Har du någon erfarenhet om hur det går att sätta in en dvärgkaninhona till Belgisk jätte, hona och kastrerad hane?

    SvaraRadera