torsdag 7 maj 2009


Min hund är trött.
Första kursgången var ikväll, 11 nya hundar att titta på/skälla på =)
Vi började med en kontakt övning som inte alls gick bra för oss, sist till konen för Nova var mest intresserad av att kolla vad de andra gjorde.
Sen hade vi lite gå fot o hälsa övning. Hälsa övningen tyckte jag gick jätte bra, vi skulle sätta hundarna på sitt kvar o sen skulle vi presentera oss för den andra som oxå skulle presentera sig, så det tog väl nån minut. Hon reste sig upp någon gång men var ändå helt nöjd, hon skulle ju inte fram o hälsa utan bara titta sig omkring, helt godkänt!
O några aggresiva tendenser har jag inte sett röken av ikväll, visst hon skäller när de andra håller på, men vaddå? Bara det räcker där så.
Det känns så bra att va tillbaka på skolan igen, det är bara 2 veckor sen men jag blir slapp om jag inte har lite press på mig, det var precis lagom tempo idag, inte för lite o inte för länge.
Det gick jätte bra för Svea idag, Andreas har kommit så långt med henne, om man jämför med henne för 2 månader sen. Å Tage är ju bara go. Karolin tycker det är jobbigt med koppel men Tage blir ju inte olydig för att det inte är på.
Frös gjorde jag så det blev en Varma Koppen med sparris smak när jag kom hem, mums.
Jag har inte riktigt haft tid att sitta här o finslipa på min historia, jag vill ju inte glömma nåt, ni få ge er till tåls.. Skickar upp lite bilder från veckan till er i nästa inlägg.
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Tack för kvällens rapport. Ni var så duktiga allihop trots att vi var så många. Och jag vill att du ger Andreas en hälsning! Han var så dukig med Svea ikväll och vilken kontakt dem hade. Superbra. Det här kommer att bli en helt underbar hund. Liksom Nova... superduktig ikväll. Jag är stolt över er båda!

    SvaraRadera
  2. Tur att jag får rapport här när jag inte var med. Jag måste nog komma en torsdag och se hur duktiga ni blivit.

    SvaraRadera