torsdag 21 maj 2009

Det mullrar o blixten slår ner nästan samtidigt, då måste det vara nära? Och jag utmanar ödet genom att sitta vid datorn, det jävla skitdatorn måste jag tilllägga. Internet funkar bara lite då o då och det måste vara denna datorn som är kass för nätet funkar på telefonen och den bärbara.

Tänkte på det här med åska. Huset vi bor i är väl inte särskilt ljudisolerat, det låter riktigt mycket när det åskar. Så, är mina hundar döva? De reagerar inte ens när jag till och med vaknar av det på natten. Jag sover hårt, det ska mycket till för att väcka mig. Sen har vi vissa som har väldiga problem med sina djur så fort det låter konstigt.

Jag har ju alltid trott att det helt o hållet beror på hur man beter sig när man hör åskan, så om jag hör muller frågar jag lilla vovven om den blev rädd? Jag förstärker beteèndet när jag rycker till o kollar hunden. Men nu har jag ångrat mig lite. Jag vet människor som vet om att man inte ska göra så, de kämpar verkligen för att inte titta efter hur hunden reagerade.
Men om, denna person själv är lite rädd för åska, blir inte hunden det då automatiskt? Den känner av alla våra andra sinnes stämningar, varför inte den här?

Det här är en fråga om vad ni tycker, så glöm nu inte att tycka =)

Sen har jag ju kollat på grannfejden ikväll, och jag ska inte gå på lika mycket som förra gången jag såg det. Titta själv för er uppfattning..

Jag har haft en massa grejer på gång att skriva om men nu när jag sitter här är det som bortblåst! Man kan tänka ut ett helt inlägg i huvudet men sen när det gäller blir det inte alls lika bra, hoppas ni nöjer er med det här.

Ha det bra!!
//Emma

1 kommentar:

  1. Jag är så nöjd så hihi.. Jag är bästa bloggaren om jag ligger sömnlös på natten. Då sätter jag ihop ett superbra inlägg men precis som du säger så är det som bortblåst när jag väl sätter mig vid datorn på morgonen. Minns inte ens den superbra rubriken.
    Mina hundar reagerar inte heller på åskan. Det är sååå skönt. Har 5 hundar här och det mullrar som bara den utanför fönstret. Dem rör inte en min...
    Nu ska jag sova. Godnatt vännen!

    SvaraRadera