måndag 11 maj 2009

Del 3

Så nu har jag 2 hundar i en liten lägenhet, jag som inte tyckte att man skulle ha hund när man bodde så. Vi hade i allafall varit o kollat på ett hus tidigare som vi ville köpa. Vi köpte det så det var bara 2 månader vi bodde med 2 st i lägenhet.


Sen skulle det ju bli så bra, hundarna kunde vara ute bla bla. Så jag skulle vara duktig o köpte 2 st kedjor på 5 meter var som hundarna kunde stå i när vi inte va hemma. Jätte bra.. Jag tyckte att jag gjorde dom en jätte tjänst när de hade 10 meter att springa på och jag hade satt kedjorna så att Nalle o Bus precis kunde nosa på varandra men inte sno in sig. Då får jag ett brev från Miljö&Hälsa att det inkommit klagomål på att våra hundar stod bundna. Det var väl inget fel i att de var ute o i linor men det skulle vara löplinor som gick uppe i luften o det visste jag faktiskt inte, kunde ju ha kollat upp det men det är lätt att va efterklok. Men jag tycker gott att den människan som anmälde o visste hur det skulle va kunde väl berättat det för oss, det är inte så kul att få det i ett brev på posten. En erfarenhet rikare.


Så Bus fortsätter att vara lömsk, när folk vänder ryggen till biter hon i rumpan. På barn. Hon bet inte hårt men hon tog liksom tag o jag visste inte vad jag skulle göra, det verkade inte hjälpa att skälla på henne iallafall. Så där ska beslutet tas, ska vi vänta tills hon biter på riktigt eller hoppas på att det inte händer? Sen tycker jag synd om Nalle som kommer att va ensamhund om vi bestämmer oss för att ta bort henne.


David (med Brutus) har en Jrt hane, han fixar fjälla till honom o behåller en tikvalp. Planerna är att valpen ska bli lika duktig på att jaga som hanen är, men det händer inte. Så när tikvalpen är 10 månader frågar han om vi vill ha henne. Vi funderade ganska länge men till slut så ville vi =)
Så vi tar beslutet att vi inte vågar chansa mer med Bus o lämnar bort henne o hämtar hem Dilba, hund nummer 3.

//Ems

2 kommentarer:

  1. Följer med stort intresse din berättelse. Det är alltid lätt att vara efterklok. Märkligt med människor som inte kan tala med en innan dom ringer och anmäler. Fortsätt skriva!

    SvaraRadera