fredag 1 maj 2009

Kollade ni på grannfejden igår då? Var väl något upprörd när programmet var klart. En överklass kärring med uppenbara psykiska problem. Har sett typen förr..
Sen hundtokiga tanten med 8 egna dobberman som hon anser sig ha "pli" på. Jag vet inte, om man tyckar att man är så duktig på hundar borde det väl inte vara några problem att få dem rumsrena? Hundarna pissade i hela huset o de verkade slåss med jämna mellanrum av ärren att döma.. Överklass typen var nog ganska säker på att få ledarna på sin sida men när inte det lyckades ville hon inte ställa upp i programmet längre.
Missade ni det så kolla på www.tv3.se.

Det blev lite träning ändå igår, hade bestämt mig för koppelträning&Nova, nu hade jag faktiskt tänkt vara lite elak.. Hon drar ju ibland så jag inte tyar hålla henne, så jag tog på stryp o hade planerat att jag skulle vända om snabbt om hon var på väg att dra. Nä jag skulle inte rycka så att hon gick sönder men jag ville ändå att hon skulle känna ett obehag om hon inte hade koll på mig. Men stryp hade jag inte behövt, såhär utan störning alls går hon ju fot! Skulle passa på att göra ett uppletande när jag ändå var ute, så jag "tappade" en tändare på vägen o på vägen tillbaka var hon så fokoserad på mig att hon gick rakt över den.

Nova haltar oxå. Det hände en liten olycka här igår. Nova o Troja ska bara tvunget springa i 190 alltid o jaga varandra, så Troja är först o snubblar o Nova springer rakt i henne o båda slår en kullerbytta.
Sen hade vi badning oxå på schemat igår, så alla fyra hundarna är rena o luktar gott och nu är det dax för Frontline.

Ska snart åka o jobba, jag lider.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Jag såg bara slutet på historien. Men vad äckligt att låta hundarna göra sina behov inne!

    SvaraRadera