onsdag 27 maj 2009

Nu har jag varit duktig o betalat alla mina räkningar denna månaden. Känns mycket bättre! Denna gången hade jag dessutom råd att betala alla o fick en liten slant över, visserligen fick jag en monster lön..
Jag börjar inte jobba förrän fyra idag så jag hade väl tänkt att hitta på något, men det är ju det här satans blåsandet! Det får hellre regna än blåsa enligt mitt tycke.

Igår var vi vid dammen igen, hade alla hundarna med mig + Kira. Hade alla hundarna i koppel när vi gick ner, och jag är fantastiskt imponerad att jag stod på mina två ben hela tiden! Mina älskade hundar har nog växt upp o kommit på att det går inte snabbare att komma fram om man drar som en idiot. Hade Troja i koppel lite längre när vi kom ner, hon blir så jobbig när alla hundarna kommer lös och ska leka, Troja gör så att de andra bråkar.. Iallafall så kändes det skumt efter ett tag, vände mig om och skulle kolla vad hon gjorde och då var hon i vattnet! Jag hade kopplet i handen, vet inte hur hon kom lös men hon skulle inte jävlas, bara bada! Troja uppskattar verkligen när vi kommer till dammen, hon älskar att bada. Jag slängde ut en pinne till henne som hon skulle simma ut o ta, står där o tittar på henne o helt plötsligt ser jag ett annat huve i vattnet, Nikita! Kan ni tänka er?! Denna lata frusna hund simmade efter. Gissa om jag var stolt!
Nova simmar fortfarande inte.. Blöt blir hon ändå, förutom på rumpan.

Imorgon är det dags för skola igen, blev inget förra veckan pga kristi flygare. Har jag tur har det även kommit förökning på Ljushem, det närmar sig nu..

Annars är jag ledig imorgon så om nån vill leka har jag inget planerat..

//Emma

1 kommentar:

  1. Ja hon är en omplacering från Pjäsens Hundhem, har haft henne i 2 år i september! :)

    SvaraRadera