måndag 25 maj 2009

Dammen..

Ännu ett försök att lära Nova att simma. Idag har vi en pipleksak med oss som vi kunde kasta i. Men ikke. Simning ska ju tydligen vara bra för musklerna, hjärn musklerna får minsann jobba kan jag lova! Hon står där och sträcker sig, hon t.o.m skakar lite. Funderar. Hur ska jag komma åt saken? Till slut fattar brackan att om man tar tag i snöret kommer saken, tjoho!!

Kanske inte vad som var tänkt, det blev inget simmande idag heller men en bit på vägen. Hon är väldigt rägg för att bli blöt om rumpan. Allt annat var blött, men inte rumpan..


Kira har varit här och hälsat på idag. Det börjar bli jobbigt nu. Kira snäckan har blivit stor, ett år fyllda. Det har gått så bra att ha henne här innan men nu ska de "stora" hundarna berätta att hon faktiskt inte bestämmer här! Först ut är Nikita, hon gör allt för att få omkull henne, det lyckas inte för Kira väger dubbelt så mycket, sen låter hon sådär "farlig", till slut ger Nikita upp, går därifrån gäspande. Sen är det Trojas tur, ungefär likadant förutom att Troja kan inte lugna sig själv så till slut får jag ta undan henne. Allt detta när Nova gör allt för att bara busa med Kira. Stackars Kira, kan inte vara lätt att försöka få tre kompisar att bli nöjda.


Jag går här o väntar, väntar på valpar. Det känns så spännade att se de små liven, veta hur många det blev. Jag är nästan mer intresserad av när folks djur ska ha barn än när de själva ska ha. Gör det mig konstig?

Jag vill själv inte ha barn men hundar o andra djur vill jag bara ha och ha.
Om jag skaffar en hund som blir knäpp kan jag ta bort den eller flytta hem den till någon annan.
Skaffar jag en valp blir den rumsren absolut innan den är ett år, en unge tar flera år att lära.
Blir min hund "övertrött" eller dryg kan jag stänga in den i buren.
Ska jag på fest kan jag lämna hunden hemma utan att den är minst 10 år.
Min hund äter det jag ger den.

Jag ser bara fördelar =))

Nä jag måste nog ångra mig, jag kan tänka mig att skaffa barn förresten, de ska vara över arton =)

Hoppas ni förstår att jag försöker va rolig..

Godnatt på er vänner, ska berätta lite historia förhoppningsvis imorgon..

2 kommentarer:

  1. Åhhh jag har 2 stycken barn som är över 18 som är till salu. Intresserad??? Du får dem till reapris just nu :-D 6-åringen behåller jag ett tag till.
    Dem där valparna lär vi få vänta länge på suck. Tror nästan att hon bara är tjock...

    SvaraRadera
  2. bägge mina bestar är GALNA i vatten =) UNDERBAR header=) haha vet inte nå vem som är vem =)

    SvaraRadera