tisdag 5 maj 2009

Min berättelse del 1

Tänkte att jag skulle berätta min hund historia.
Jag har aldrig gillat hundar, man luktar illa när man klappat dom o dreglar o gnäller o skäller.

Moster o morbror hade ett par hundar när jag var liten, eller ja en vuxen hund som sen fick valpar. Jobbigt värre. Slickar i kissar o bajsar.. Det jag mest kommer ihåg om dessa hundar var att det luktade illa om fingrarna när man klappat dom.. Och att en av dom åt upp mina nya skor. Jag var inte fin i kanten när jag var liten.

Sen hade mormor o morfar några kompisar som födde upp hundar, tax o soft weaten terrier nåt.. De hade en tax som hette Tanja, vi var väldiga polare, jag fick göra det mesta för henne.

Sen blev jag stor o blev tillsammans med Morgan, han tyckte om hundar. Så det kom en del hundar som jag faktiskt tyckte om. David, Morgans kompis hade en liten munsterländer som hette Julle (Julius) han var en helt fantastisk hund. Jag skulle gå hem till lägenheten o hämta något med honom i koppel o denna hund förstod precis vad jag menade fast jag inte alls visste hur man betedde sig. Julle blev pappa så småningom, med en wachtel tik, David behöll en valp som fick heta Brutus. Här börjar mitt hundliv.

När Brutus var valp jobbade David kväll 17:00 - 0:00, det var ju alldeles för länge att lämna en valp hemma. Så gissa vem som blev ansvarig! Så jag hade några månaders valp tid, dock utan träning för sånt visste jag inte ett dugg om. Men sen skaffade David fjälla o min hund passar tid var ute. Jag har många roliga minnen från tiden med Brutus. Brutus blev senare överkörd av en bil med svåra skador som aldrig skulle bli bra igen. David skaffar en Jack Russel vid namn Dino.
När Brutus var född var Morgan ganska sugen på att köpa en av valparna men jag tyckte inte att man skulle ha hund när man bodde i lägenhet.


En dag kommer en av våra kompisar hem till oss med Lila Tidningen, han skulle köpa hund. Egentligen var han ganska hundrädd men nu skulle det vara slut på det! Så vi letar i den här tidningen efter en lämplig hund, den skulle inte va för gammal men rumsren o absolut en hane. Han ringer på några men inget passar tycker han, sen hittar jag. 8 månader 10%schäfer 90%rottweiler hane som heter Nalle 800:-. Vi åker till malmö o tittar på den här jätte söta hunden o när jag såg honom sket jag faktiskt i att vi bodde i lägenhet, tar inte kompisen honom gör jag det! Han bodde hos ett alkis par som skyllde på att de inte kunde ha honom kvar för att de fått jobb, säkert, hela lägenheten var sönder sliten o dom tyckte nog inte det var så kul med hund som de trodde först. Så Nalle följer med kompisen hem o vid det här laget var jag väldigt säker på att vi skulle oxå ha en hund.




Vill ni höra fortsättningen?

3 kommentarer:

  1. JAAAAAAA... var så inne i din berättelse och så tar det slut!!! Låt mig inte vänta för länge bara.

    SvaraRadera
  2. Såklart!! och du? skynda, skynda!!
    Kram

    SvaraRadera