lördag 5 september 2009

Det var roligt!

Jag hade skit skoj idag på kursen. Antagligen mest för att min hund är så duktig.
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Fantastiska Troja. Efter fem minuter kom jag på att koppel är jobbigt på denna hund. Så det åkte. Men vaddå då. Denna hund jobbar så himla bra att koppel är fullkomligt onödigt.

Problemet jag har när vi tränar är att allt ska gå så fort, snabba på så vi hinner! Vilket har resulterat i blod på fingrar och nedfallna Trojor. Som Tex på agility banan, där springer hunden i 190, trampar snett och faller. Det fick jag hjälp med idag. Idag och förhoppningsvis imorgon oxå kan Troja -Sakta.
Vi tränade sakta på hindrena, och när hon varit duktig hela vägen fick hon springa fort genom tunnel och den andra grejen (?). Stod och pratade med instruktören om hur det hade gått osv, då går Troja självmant upp på grejen(?) som stod en bit därifrån, och går sakta. Jag blev ju såklart alldeles till mig i trasorna att jag var tvungen att skrika, -Duktig, och då hoppade såklart hunden ner.

Vera valpen var ju oxå med idag. Hon har fått göra det mesta som hon velat, meningen var ju att hon skulle kunna umgås med hundar utan att vara sur. Och det gick kanon! Hon blev lite kär i en liten tax, som hon var tvungen att störa sig med när han skulle träna. Då fick bebis gå in i buren men det var inga problem, och hunden sov sött. Kändes bra att hon kunde få gå där och lära känna människor och hundar i sin egen takt, och jag såg resultat nu ikväll. Hunden som hon varit mest arg på, Tora, lekte hon med som bara den ikväll. Det var nog nästan så att Tora ville åka hem från denna jobbiga Vera.


Summa summarium. Troja kan gå sakta. Vera är glad. Vera kan slappna av fastän vi är på hundskola. Kan det bli bättre??

4 kommentarer:

  1. Troja! Vilken klippa! Det var skitroligt. Tack för att du kom så vi fick gulla med lilla Vera. Vilken sötnos hon är!

    SvaraRadera
  2. Nu är jag på väg mot svalt sovrum... Kudden hägrar ;-) Nattinattkram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni hade det så bra i dag:D Kram Snuttan

    SvaraRadera