onsdag 2 september 2009

Hera - Vera - Stålull??

Jag var nog inte så utvilad som jag trodde, fram mot eftermiddagen blev jag fasligt trött. Valpen sov i buren och jag känner hur mina ögonlock bara ramlar.. I en tio minuter. Sen vaknar man av en falsett sjungnade valp som faktiskt är jätte bajsig. Det var den största hög jag sett från en bebis.

Conny har varit här med sin valp ikväll när jag har jobbat. Hera är tydligen lite sur säger dom? Så sur att hon biter Connys valp Tora i halsen och för ett ruskigt liv. Dessutom är Hera jobbigt att säga när man ska kalla på henne/få uppmärksamhet. Så jag tror att det blev Vera istället. Vera Stålull. Med eget telefon nummer 0736-291873. Jag yrar visst ikväll igen..

Insidenten med Golden hundarna igår gav nog spår.. Vi har hälsat på kusin innan idag, som har 2 rottisar. Vera har inte varit blyg för hundar de 3 dagarna vi haft henne, men idag var hon. Ville inte alls gå fram och hälsa på dem. Jäkligt trist om det är på det viset. Det var ju inte meningen att hon skulle hälsa på dem, de bara smet ut när ägaren himself skulle gå in i huset. Onödigt jobb känner jag.

Idag kom papperna från Sofiero! Ska läsa dem imorgon och se om jag blir klok? Ska ju ta med Kira dit. Kusin ska ändå ställa sin hund där, och det har blivit lite "tradition" att jag följer med och miljö tränar någon hund. I år fick jag snilleblixten att Kira kunde få följa med. Slå 2 flugor i en smäll och få en bedömning. Det jag är mest nervös för är att om vi har riktig otur, ställs Bimbo i sin ring samtidigt som Kira i sin. Fan hur ska det då gå? Jag kan absolut inte gå in i en ring med mina dåliga nerver.
För två år sedan var vi där och jag hade med mig Troja, Troja som är så söt. Folk klappar och frågar vad det är för ras? Och jag svarar ju (innan jag lärde mig ljuga) då hoppar folk baklänges, ser på oss med avsmak. Nån metro tidning från helsingborg kommer och tar kort på oss, de är snälla och frågar inte vad det är för ras, i tidningen står det "Emma med Rottweilern Troja". Förra året hade jag Nova med mig, och SKK snobbarna frågar om jag ska ställa ut idag. Stressade var vi annars hade jag gnuggat deras ansikte i att American Bulldog är inte en SKK registrerad ras.


Nu ska jag sova och jag sänder all my love till er, för jag är så glad idag!

5 kommentarer:

  1. Och jag sänder samma tillbaka....

    SvaraRadera
  2. Sofiero? Sofieri i Helsingorg? Kram

    SvaraRadera
  3. Det var meningen att hon skulle hälsa på mina mysisar.
    Har kollat lite på papperna. Om ringarna inte är allt för långt borta så är det inga problem att ställ båda. Bimbo går nästan sist i sin ring och där var inte så många bullar. Valp o unghund går först så det fixar vi. Annras skiter vi i Bimbo. Hon har jag ställt innan ju.

    SvaraRadera
  4. Kusin, klart hon skulle hälsa på dina. Men inte de andra..

    SvaraRadera
  5. Glömde säga att du ska ha en riktigt bra torsdag! Kram

    SvaraRadera