lördag 26 september 2009

Heligt förbannad.

Jag skulla ju jobba på äppel marknaden idag. Hade bestämt med chefen att jag skull vara hos dom vid 8 på morgonen så jag hann äta frukost och dricka kaffe innan vi körde till kivik.
Jag har ställt alarmet på telefonen på 07:20.
När hemtelefonen ringde i morse undrade jag såklart vad det var för en idiot som ringde hem till oss innan klockan var tjugo över 7. Så jag börjar trycka på min telefon för att se vad klockan var, det händer inget. Morgan vaknar oxå och tittar på sin telefon, 08:18!!! Shit!

Något hände när min telefon var på lagning, jag kollar alltid när jag sätter i laddaren så att den verkligen tar emot ström, så även igår. Det har hänt en gång innan att strömmen är slut fastän den är nyladdad?

Det bästa med att vakna på det viset, stress och skit, är att man är ju på så bra humör hela resten av dagen. Visst jag fick ju sova en timme längre men jag skakade som ett asplöv när jag kom dit och jag har varit helt slapphänt. Alltså tappar saker.

Fastän jag gjorde bort mig totalt, IGEN, fick jag följa med och jobba. Snällt va?!

Imorgon är det kursavslutning på storegård, Fjelie. Det ska bli spännande. Känns lite konstigt bara, med-kursare för vissa och med-hjälpare för vissa. Kan det bli förvirrat ;)

Förresten, jag har fått en hundskada. Jag känner en stark lust att springa fram till folk jag träffat på hundskolan. På skördefesten såg jag en tjej jag gick problem hundkursen med, jag ville så gärna höra hur det gått för henne och hennes hund, jag bara hoppades att hon skull komma till min vagn så jag kunde smyga in det lite.
Och idag såg jag en husse, som gick kurs med.. Nova tror jag att det var. En Livlig Dobberman tik. Laika tror jag bestämt hon hette, hur gick det för henne?
Är min nyfikenhet för stor?

Godnatt vänner!

1 kommentar: