torsdag 3 september 2009

Följsamt.

Var i skogen en runda idag. Med Vera. Vädigt följsam valp. Känns bra. Hade klickern med och nu är hon inklickad på riktigt. Hon fick klick varje gång hon kom fram till mig, och för kontakt naturligtvis.

Det som inte känns lika bra är att hon är väldigt sur när hon träffar hundar som inte bor här. Skulle kunna tro att det beror på den läskiga händelsen häromdagen. Det sägs att det är viktigt att små hundar bara träffar snälla hundar. Hur ska jag nu vända på det här?
Det gör ont i min mage, valptiden ska ju vara rolig! Hon ska inte behöva tro att något ska hända henne, för jag finns ju där?! Så misslyckas jag totalt. Vem är ledare här egentligen?

Nä fy. Lite tips på hur jag ska göra för att vända trenden mottages gärna.

2 kommentarer:

  1. kom hit ofta och var med mina o andra hundar som är här. I dag var Heidieh ute och sprang i trädgården med 11 andra hundar - våra och kursarnas - och hade hur trevligt som helst. Trygg som hon är. MÄngdträning av snälla hundar är superviktigt för henne nu.

    SvaraRadera
  2. Ignorera henne när hon blir arg och låt de andra hundarna komma in. Tror att hon glömmer det snart. Du har ju många hundkompisar att träna med. Vi kommer gärna och hälsar på med Tage & Bimbo. Så hon kan träna. Tage är bra på att träna valpar.

    SvaraRadera