söndag 27 september 2009

Skolavslutning.

Ja det har varit skolavslutning idag. En avslutning var 8:e vecka.
Det var inte ett dugg konstigt att komma dit både som kursare och hjälpare. Det var nog ingen som tänkte på det.
Vera fick följa med idag, och det gick så bra! Först fick hon gå och bekanta sig med alla de andra hundarna. Lösa så klart. Hon fattade tycke för en BostonTerrier, en Amstaff, en Cocker (som Nova varit elak mot till råga på allt, tror Vera bad om ursäkt..) och så klart Schappe gänget! Mest är det Heidieh hon leker med, men det är bra att de lär känna varandra nu när de antagligen kommer träffas lite.
Sen fick Vera en filt och tuggpinne och blev bunden i en stolpe. Då kom det 30 hundar, en efter en, rusande mot henne, men vände precis innan de kom fram. Men se, Vera är en cool liten valp så det var inget att bry sig om.
De 30 hundarna ingick såklart i en stafett. Och när stafetten var färdig var Vera lika färdig. Hon la sig i buren och vaknade inte förrän vi kom hem till Gaddaröd igen. Lite synd tyckte jag för att jag hade planerat att gå miljöbanan med henne. Där finns en massa spännande grejer att kolla på för en liten valp.

Imorgon är det sista gången på vår kurs. Och gissa vem som har haft huvudet med sig hela veckan? Inte var det jag iallafall för jag har glömt att jag ska jobba kväll imorgon. Riktigt trist. Ännu värre när vi hade varsin övning vi skulle hitta på tills imorgon. En rolig sitt/ligg kvar övning, hjälp tack?

Kramar till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar