måndag 21 september 2009

Jag har en hund här som är sur på mig. Nova. Hon blänger mögit och hänger på mig. Så vi fick ta ett lite förtroligt samtal hon och jag. Men jag tror ändå inte att hon fattar att man måste vara trevlig mot hundar. Även dem som skäller.
Sen tänkte jag att jag blir ju sur på folk som skäller på mig utan anledning, och då är jag sur länge. Det kanske är så att det är mattes hund.

Jag hade Troja med mig idag ju. Helt värdelös när vi kom dit. Helt toppad och bara pep hela tiden. Sen gick vi ut på ängen och skulle träna där och då kom kossan mu oxå. Kossan mu är Trojas andra personlighet. Så en bra stund gick åt att äta så mycket gräs som möjligt. Jag undrar om gräset är godare på Ljushem än hemma eftersom det var så viktigt.

Vi hade även lite hälsa övningar med valpgruppen som gick sådär. Hälsa människa - människa går utmärkt, men hund - hund är inte lika skoj. Vi skulle hälsa på två ekipage hund-hund och jag fuskade lite och hälsade på Chia. Chia och Troja kan sitta bredvid varandra och låtsas att den andra inte är där. Så det gick ju bra. Sen skulla jag leta upp en hund till, ser en golden som ser ganska snäll och lugn ut. Så de får hälsa och det är sansat och då tycker jag att det räcker, kallar på min hund och precis då hoppar den andra hunden upp med frambenen på Trojas huvud och hon ryter till. Trist att det var den sista övningen för då fick vi inget bra avslut.
Jag vet att Troja inte gillar att hundar "flyger på" henne. Allt ska ske i lugn takt, helst veckor innan hon kan leka med en annan hund. Men att bara umgås funkar snabbt. Som i somras när jag var och hälsade på Monica, det var Troja, Elza, Zelda och Bonzo och de bara gick runt och det var inget stirr. Passar Troja bra. Sen nio valpar som bet henne i tuttarna skulle hon nog klara sig utan.

Nog om mitt tragg, imorgon ska jag försöka komma ihåg att lägga in bilder på datorn som ni ska få se.

Godnatt!

4 kommentarer:

  1. Fortfarande nyfiken. Och vad gjorde bilen på torget utan att säga hej till mig?

    SvaraRadera
  2. Hur gammal är Connys valp? Valputställning i Malmö??

    SvaraRadera
  3. Bilen stod där ett tag för att Morgan var ute och åkte med Jörgen. Har jag inte helt fel är Tora född 1/7, om Vera är född söndagen 5/7 och Tora på onsdagen innan borde det väl bli den datumen. Kolla in www.Bonizashundskola.se, så kanske jag kan stilla din nyfikenhet =)

    SvaraRadera