söndag 13 september 2009

Hundborgar märket

Man gör ett test på en utställning. Klarar man minst 10 av 13 frågar får man hundborgar märket, som dessutom är gratis.
Jag och Karolin bestämmer oss för att göra det, det kan ju inte vara så svårt, eller hur? Får det här provet och det var svåra frågor. Ganska säker på att detta inte kommer att gå så bra. Karolin är färdig först och lämnar in sin lapp. 9rätt, tyvärr.. Jag lämnar min.. 11rätt, grattis! HA! Så jag fick mitt lilla märke =) Sen fick man lämna en lapp och gissa hur många klickers som låg i en skål. Tro fan att Karolin lyckas gissa rätt och vinner en hundbok.

Kiras premiär utställning då? Jo hon tyckte allt var ganska skumt och ovant, såg en ny sida hos henne idag, en lite rädd sida. Hunden som är så ko lugn i vanliga fall tyckte att det var lite mycket med så många hundar och människor, och trångt var det!
Kira gick med 4 hundar till i sin ring. Alla fyra fick ett rött band, men när det var Kiras tur var väl de röda slut och hon fick ett blått.

Ännu värre var det för Bimbo. Rottis domaren var så generös med röda och blå band så hon fick ett gult. Med en anteckning: Mkt trevligt temperament.

Så själva ring-gåendet var väl inte tipp-topp, men vi fick tävla i en massa olika stånd, så vi hoppas att de snart ringer och säger att vi vunnit nåt. Jag fick mitt hund märke, köpte en namn bricka till Vera Stålull och har en hel del prov påsar att använda som godis med mig hem. Har även fixat en överraskning till Conny som kommer på posten tors-fre, gissa vad?

Tja det var väl helt okej!

3 kommentarer:

  1. Min favvofärg är gult.(?) Tur jag inte fick rött för det är fult(?)

    SvaraRadera
  2. Bättre lycka nästa gång!!

    SvaraRadera
  3. Oj, det missade jag helt på vår totalt misslyckade utställning.

    SvaraRadera