fredag 4 september 2009

Imorgon..

..Blir en fullspäckad dag, och jag gillar! Först har jag tagit mig på att jobba på slakteriet. Men villkoret var att jag kunde sluta 12 så jag hinner till nästa grej...
Nämligen, hundskolan! Så jäkla roligt, de har klicker instruktör utbildning där i helgen och var man tillräckligt snabb kunde man få komma och träna för de nya instruktörerna. Jag är ju snabb som en vessla och fullkomligen slängde mig in i hotmailen och skickade att jag ville vara med!
Fantastiskt! Det är Trojas tur att få hitta på skoj imorgon, vilket jag är helt säker på att hon gillar.
Det var bra om man hade något litet problem som de nya kunde få handskas med, dock inte för stort. Och jag har något på lut, men jag vågar inte avslöja det här, tänk om någon läser min blogg?!

Jag tycker att det ska bli så skoj och komma dit, prata hund, träna hund. Och självklart ska lilla Vera med och sen får vi se hur det ser ut imorgon. Har jag tur finns det nån liten kompis där som kan berätta för henne att det är roligt att leka, även med andra valpar. Och miljön då? Sicken miljöträning hon kommer att få. Gissa på att hon kommer sova hela söndagen oxå. Då jag ska på annat galej.

Helt perfekt är det att jobba på slakteriet innan oxå, tänk så mycket olika smaker jag kommer få på hundgodiset. Man behöver ju inte ta en hel paket med korv. Utan man kan ta en korv, en halv ölkorv, lite skivspill, ett söndrigt isterband men inga vindruvor för det kan hunden bli sjuk av har jag läst.

Till något helt annat, tidningen Härliga Hund. Jag har nästan varje nummer av den sen den kom ut, och varje gång det kommer ett nytt nummer kollar jag längst bak i tidningen för att se vilken ras special det kommer att vara nästa gång. Och jag blir lika besviken varje gång. Här har vi några som verkar vara livrädda för att skriva om de sk "kamphundarna", tänk om någon skulle tro att de inte var så farliga? Gud bevare oss väl.
Jag är till och med med i deras läsar panel, och på frågan "Vad vill du läsa om" skriver jag Pitbull eller American Bulldog. Det har jag gjort i säkert ett år nu.

Jag tror inte de tycker om mig..

4 kommentarer:

  1. Ssss HUR kan man inte tycka om dig!? Ha så kul i morgon:D Kram Snuttan

    SvaraRadera
  2. Är jag helt bortglömd?? Varför säger du aldrig till mig om hundträning längre?

    SvaraRadera
  3. Läser kusin inte Monicas blogg längre? Det var där jag hittade det.

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du får en trevlig dag, ja det är tråkigt att Härliga Hund aldrig skriver om dessa hundar, men de skriver heller aldrig om blandraser, de är väl inte lika mycket värda.....men men inget att göra åt....jobba på slakteriet låter ju lite läskigt, skulle inte vara något för mig, har svårt att se och höra om slaktade djur och så ....jag är väl för känslig, men men...

    SvaraRadera